המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין הלך לעולמו

חשין, שהיה מבכירי השופטים בשנים האחרונות, נפטר לאחר מחלה קשה בגיל 79 • לפני מספר שנים נדרס למוות בנו שניאור • ראש הממשלה: מבכירי המשפטנים של ישראל, בעל מוח חריף, מקוריות ורגישות
אליעזר היון
ו' תשרי התשע"ו / 19.09.2015 20:48

מישאל חשין, שופט בית העליון בדימוס, הלך היום [שבת] לעולמו כשהוא בן 79 שנים. לחשין אשה ושלשה ילדים. בנו שניאור חשין נדרס למוות בשנת 2010 כאשר רכב על אופניו.

חשין נחשב לאחד השופטים  הבולטים שכיהנו בשנים האחרונות בבית המשפט העליון. בפסיקותיו קידם רבות את הנושאים הקשורים למאבק בשחיתות הציבורית, והיה ידוע בסגנון הכתיבה הצבעוני שלו בפסקי הדין הרבים שפרסם ובלשונו החדה.

השופט חשין נולד ליד ביירות. אביו, שניאור זלמן חשין, היה אף הוא שופט בבית המשפט העליון ומשנה לנשיא. מישאל חשין כיהן כשופט בית המשפט העליון בין השנים 1992-2005. במשך כשנה נוספת כיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון ולאחר מכן פרש מכס השיפוט לגמלאות. בשנת 2007 הוענק לו אות אביר התנועה לאיכות השלטון עבור מלחמתו בשחיתות הציבורית ובשנת 2010 – פרס גורני למשפט ציבורי מטעם העמותה למשפט ציבורי בישראל.

במהלך כהונתו היה ידוע חשין כמגן בית המשפט העליון, ואף אמר כי “זהו ביתי ומי שירים יד על ביתי אני אגדע את ידו”, בתגובה לניסיונות של פוליטיקאים לצמצם את סמכויות בית המשפט.

גישתו לעבריינות צווארון לבן היתה כנראה המחמירה בתולדות בית המשפט. הוא נקט עמדת מיעוט תקיפה כשהתנגד למינויו של צחי הנגבי לשר לביטחון פנים וגם היה היחיד שהתעקש כי יש מקום לבדוק שוב את החלטתו של מני מזוז בעניינו של אריק שרון בפרשת “האי היווני”.

בשנים האחרונות סבל ממחלה קשה, ובראיון לרשת ב’ סיפר כי הוא, “מנותק היום מחיי היום יום מכיוון שאני חולה במחלה קשה. אני אפילו בקושי קורא עיתון”.

בעל מח חריף

ראש הממשלה הביע את תנחומיו למשפחה: “אני מביע תנחומיי למשפחת חשין על לכתו של השופט חשין, שהיה מבכירי המשפטנים של ישראל, בעל מוח חריף, מקוריות ורגישות, ראיתי אותו גם בהדרו וגם בצערו הגדול על מות בנו שניאור. חשין היה ידען וחובב גדול של התנ”ך ושל השפה העברית אותן ידע על בוריין”.

גם יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג הצטרף לתנחומים ומסר: “כבוד השופט חשין אשר נפטר היום היה מענקי המשפט הישראלי. הוא המשיך את דרכו של אביו, משופטי העליון הראשונים, והיה משפטן נדיר ומשומרי החותם של הדמוקרטיה ומערכת המשפט הישראלית. הישירות והכתיבה מעוררת ההשראה שלו הן מאבני היסוד של בניין הצדק הישראלי, אשר לימדו אותנו שמירה על זכויות אדם ואזרח, שוויון וחופש ביטוי, תוך הקפדה על ביטחון ישראל וזהותה היהודית והדמוקרטית. אני משתתף בצערה הגדול של המשפחה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך המקום שהרגו
    20/09/2015 02:22
    נחמן
  1. שונא דת ידוע

  2. א שייגעץ ווייניגער
    20/09/2015 10:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. באבוד רשעים רינה