ניצחון לליצמן: וינשטיין מאשר מינוי רוטשטיין למנכ”ל הדסה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין מאשר את מינויו של פרופסור זאב רוטשטיין, המנכ"ל הנוכחי של בית החולים שיבא, למנכ"ל בית החולים הדסה • ההליך המשמעתי בעקבות קובלנה שהוגשה נגדו ימשך בנציבות שירות המדינה
שייע קליין
ט"ז אלול התשע"ה / 31.08.2015 15:40

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מאשר את מינויו של הפרופסור זאב רוטשטיין, מנכ”ל בית החולים שיבא, למנכ”ל בית החולים הדסה. כך דיווח לראשונה יערה שפירא בגלי צה”ל.

אישור המינוי אצל היועץ המשפטי לממשלה הוא ניצחון של שר הבריאות, יעקב ליצמן, המקדם בחודשים האחרונים את מועמדותו של רוטשטיין, למרות התנגדויות של גורמים באוצר ושל בכירים במערכת הבריאות.

עם זאת, על פי ההחלטה, ההליך המשמעתי נגד רוטשטיין בנציבות שירות המדינה יימשך, בעקבות קובלנה משמעתית שהוגשה נגדו.

במכתב ששלחה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, למנכ”לי משרדי הבריאות והאוצר, היא כותבת: “ההחלטה בדבר המינוי אינה חפה מקשיים, אך אין בהם כדי להוות מניעה משפטית למינוי”.

לפני כחודש וחצי הודיע פרקליט המדינה, שי ניצן, לליצמן שיהיה קשה מאוד להגן על המינוי בבג”ץ. על רקע זה, ההחלטה המפתיעה של היועץ המשפטי לממשלה תסלול כמעט בוודאות את דרכו של רוטשטיין לתפקיד.

בשבועות הקרובים יצטרכו מנכ”לי משרדי האוצר והבריאות, וכן ועדת האיתור שהוקמה בבית החולים הדסה לאשרר סופית את המינוי.

בפברואר 2014 הגיש המרכז הרפואי הדסה בקשה להקפאת הליכים, לאחר שצבר גירעון של 1.3 מיליארד שקל‏, ובית המשפט הוציא צו הקפאה ל-3 חודשים.

הנהלת בית החולים, הממשלה, נשות הדסה, ועדי הרופאים וועדי העובדים חתמו על הסכם הבראה למשך 7 שנים,חלקה של המדינה בתוכנית ההבראה במונחים כספיים מעל מיליארד ש”ח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות