אוכל לחוג תנ”ך ב-26 אלף ש”ח: על מה שילמנו השנה במעונות ראש הממשלה

בסיכום הכולל, הושקעו במהלך השנה כ-1.9 מיליון שקלים לעומת 2.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד • נתונים בולטים: חשבון חשמל על סך 20 אלף שקלים, וחשבון מים על סך 27 אלף שקלים
דוד ליבוביץ
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 17:52

התנועה לחופש המידע פרסמה היום (שני) דוח על הוצאות מעונות ראש הממשלה לשנת 2014, ולפי המידע עולה כי הוצאות של משפחת נתניהו בשני מעונות ראש הממשלה, זה הרשמי וזה הפרטי, ירדו בשנת 2014 ב-19% לעומת השנה שקדמה לה.

בנוסף עולה מהנתונים כי ההוצאה השנתית בשנת 2014 היא הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות, ומהווה כאמור ירידה משמעותית בהשוואה ל-2013.

בסיכום הכולל, הושקעו במהלך השנה כ-1.6 מיליון שקלים במעון הרשמי, ועוד כ-283 אלף שקלים במעונות הפרטיים, זאת לעומת  2 מיליון ו-400 אלף שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

ההוצאה הקבועה גדולה ביותר במעונות היא על ניקיון – ברוב חודשי השנה נרשמה הוצאה קבועה של כ-26 אלף שקל על ניקיון, ולצדה הוצאות קבועות נמוכות יותר של כמה אלפי שקלים בכל פעם.

נתונים מעניינים נוספים מדווחים על הוצאות החשמל והמים במעון בקיסריה, כשחשבון החשמל שם עומד על יותר מ-20 אלף שקלים ואילו חשבון המים על למעלה מ-27 אלף שקלים. מדובר בלמעלה מ-2,200 שקלים בחודש, זאת כשהמעון משמש את משפחת נתניהו לסירוגין ובסופי שבוע בלבד.

למרות הפרסום אמרה מנכ”לית התנועה לחופש המידע, עו”ד עינת הורוביץ, כי, “מצער שמשרד ראש הממשלה בחר פעם נוספת שלא לפרט לציבור את הוצאות מעונות ראש הממשלה בצורה שקופה. החומר שהועבר לידי התנועה חלקי ואינו מפריד בין הוצאות המעונות הפרטים והמעון הרשמי, כך שלא ניתן ללמוד את סך ההוצאות עבור כל סעיף בכל אחד מהמעונות.

“ניתן היה לצפות כי לאחר שבעבר כבר הוגשה עתירה בנושא לבית המשפט, משרד ראש הממשלה יפרסם באופן יזום ומלא את המידע בצורה שתעניק לציבור אפשרות לבחון את חלוקת ההוצאות. התנועה לחופש המידע תוסיף לעמוד על העברת המידע השלם לעיון הציבור”, הוסיפה הורוביץ.

יצויין כי בימים אלו מתנהלת חקירה משטרתית סביב בית ראש הממשלה בחשד להוצאות חשבוניות פיקטיביות על עבודות שלא בוצעו, על ידי מקורבם של ראש הממשלה ורעייתו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בתגובה: “משרד ראש הממשלה פירסם מיוזמתו את דו”ח הוצאות בית רה”מ כבר בחודש מאי. הנתונים מראים כי ההוצאה השנתית בשנת 2014 היא הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות, ומהווה ירידה של 19% בהשוואה לשנה הקודמת. הנתונים פורסמו בהתאם לנהלי הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא נשמע לי כמו משהו חריג מדי
    26/08/2015 22:22
    מנשה
  1. אם יש הרבה אנשים בבית, חשבון מים של 2000 ומשהו ש”ח לא חייב להיות חריג. כנ”ל אם יש שם הרבה מדשאות וכדומה. לגבי האוכל – תביאו כל שף פרטי מרסט והוא ייקח לכם מחיריםכפולים, כשמארחים אנשים מויאים כס תשאלו כל אחד. אז די. תירגעו. תנשמו עמוד.