הדיכוי של הדת”לים, הניצול של ש”ס

על מה הרב חיים אמסלם מסכים עם הפרשן אבישי בן חיים - ועל מה לא • המפד״ל והציונות הדתית התנשאו על הספרדים ולא מעט קפחו אותם, אבל ש״ס הפכה קבוצה שלמה לנזקקת, עניה, בורה
הרב חיים אמסלם
א' אלול התשע"ה / 16.08.2015 16:43

בתקופה האחרונה אני מוצא את עצמי בצד השני של המתרס מול הפרשן המצוין אבישי בן חיים, אולם על הקטע הבא אני מסכים לגמרי.

ממליץ לכל הספרדים לקרוא את הדברים הבאים שלו:

“מהיכן צמחה ש”ס ואיך הפסידה הציונות הדתית את הרבנות הראשית? מאותו מקום.

ש”ס לא נולדה וצמחה רק מתוך הגזענות החרדית-אשכנזית, אלא גם מתוך דיכוי המזרחים בציונות הדתית.

בעקבות דברים שאמרתי השבוע ב”לונדון את קרשנבאום’, אני מזהה את מידת ההפתעה ומקבל הרבה שאלות ובקשות להסבר.

‘חשבנו שרק אצל החרדים התנהגו לספרדים לא יפה ושבגללם נוסדה ש”ס”, אומרים רבים.

אז צריך לומר: דיכוי המזרחים בישראל כל-כך עמוק, עד שאפילו בהיסטוריוגרפיה של המזרחים שולטים אשכנזים. אולי לכן כל האש בנוגע לזרעי הגזענות שהובילו להקמת ולצמיחת ש”ס מופנת אל עבר האויב הקל – לעבר החרדים.

ועוד צריך לומר: רוב האלקטורט של ש”ס לא הגיע מתוך העולם החרדי-ספרדי, אלא ממזרחים שלמדו בממלכתי-דתי, חוו את מה שחוו, והבינו שהציונות הדתית לא מציעה להם בית, ולכן חיפשו להם בית אחר בו יתייחסו אליהם אחרת – ומצאו את עצמם מצביעים לש”ס”.

עד כאן דברי אבישי בן חיים.

ומכאן דברי למודי הניסיון: אבישי, אולי הציונות הדתית הולידה את תמ״י שהולידה את ש״ס, שהמציאה את האדרוגינוס הקיים כיום ספרדיות/אנטי ציונית/ליטאית/אנטי יצרנית, אולם בראיה היסטורית, מה שהזיקה ש״ס לספרדיות האמיתית, גרוע פי כמה ממה שעשתה המפד״ל לספרדים.

המפד״ל והציונות הדתית התנשאו על הספרדים ולא מעט קפחו אותם, אולם יצאו משם גם אנשים שהגיעו לצמרת בכל התחומים, למדו, השכילו והתפרנסו בכבוד.

ש״ס הפכה קבוצה שלמה לנזקקת, עניה, בורה, וכל המצאתה היתה רק לטפח משפחה אחת וסביבותיה, ולהעשיר את מקימיה שהורשעו בבוא יום אחד אחרי השני בפלילים.

שנית, החגיגה הנמשכת עדיין של ש״ס, שהמיטה בושה על כלל הספרדים בעולם, תימשך רק עד ליום שתקום אלטרנטיבה אמיתית.

לא תיאטרון הבובות של אלי ישי.

היום הזה בוא יבוא ואז ש״ס תחזור למימד האמיתי שלה 3/4 מנדטים של חרדים ליטאו-ספרדים.

לא חונכתי ועוצבתי בציונות הדתית, ואת השקפותיי למזלי לא ינקתי אצל הליטאו-ספרדים, ולא אלמן ישראל. לאט-לאט גם הספרדים שלנו מגלים את ההונאה הגדולה והניצול הציני… לתשומת לב הפרשן המומחה אבישי בן חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הציונות הדתית אינה אדם אלא מגזר ובמגזר היו כאלה
    16/08/2015 16:59
    דניאל
  1. שהתנשאו כלפי הספרדי וכאלה שקבלו אותם כשווים בין שווים ולכן רבים מבניעדות המזרח הדתיים לאומיים נמצאים בעמדות מפתח. כ”כ באותה מידה שיש דתיים לאומיים שנהיו לטאיים או חסידים יש כאלה שהפכו להיות ש”סניקים וזה לא קשור לאפליה אלא להשקפה או פעמים רבות לחוסר השקפה