נתניהו על מתווה הגז המתוקן: “יזרים מאות מיליארדים ויוריד יוקר המחיה”

ראש הממשלה ושר האנרגיה ערכו מסיבת עיתונאים בה ברך נתניהו את שטייניץ על מתווה הגז החדש: "יש לנו כל סיבה לאמץ את המתווה הזה" • לפיד: מפלגתי תתנגד למתווה, מכיוון שאין בו פיקוח על המחירים"
אליעזר היון
כ"ח אב התשע"ה / 13.08.2015 15:46

 סוף-סוף יש מתווה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ הציגו היום (חמישי) את מתווה הגז אליו הגיעו אמש נציגי הממשלה ונציגי חברות הגז.

“ההסכם שם במרכז את האינטרסים של מדינת ישראל – האזרחים, התעשייה, הכלכלה והחברה, אמר ראש הממשלה, “יש לנו כל סיבה לאמץ את המתווה הזה, אני בטוח שהוא יעבור בממשלה ברוב קולות, ואני משוכנע שגם אזרחי ישראל ישתכנעו שהוא טוב”.

נתניהו הוסיף: “מודה לשר שטייניץ ולצוות הזה על שהגיעו להסכם שיכניס לאזרחי ישראל מאות מיליארדי שקלים בשנים הבאות, לבריאות, לחינוך, לרווחה, להורדת יוקר המחייה. עולה פחות לייצר עם גז, המחירים יהיו יותר נמוכים, זה דבר שהוא חשוב מאין כמוהו, וזה יסייע גם לפיתוח התעשייה והפריפריה, ולייצר מקומות עבודה חדשים, צמיחה, תעסוקה, ביטחון אנרגטי, ואת נקיון הסביבה”.

גז, נתניהו, שטייניץ

“זמן הוא פקטור חשוב”, אמר השר יובל שטייניץ, “וכאשר מדובר על כל כך הרבה כסף, על ביטחון אנרגטי, ביצירתה של זיקה בין ישראל לשכנותיה, עיכוב בן כמה שנים יכול להיות טרגדיה בלתי נסבלת. אחרי עיכוב של כמה שנים, נתחיל לנוע קדימה לעבר פיתוחם של מאגרי לווייתן, כריש, ותנין”.

מחוץ למשרד ראש הממשלה נערכה הפגנה נגד ‘שוד הגז’, כדברי המפגינים.

בתוך כך התראיין שר האוצר לשעבר ויו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, לאתר וואלה ואמר כי סיעתו מתכוונת להתנגד בהצבעה על מתווה הגז, עליו הוסכם בין נציגי המדינה לבין חברות האנרגיה.

“נצביע נגד מתווה הגז מכיוון שאין בו פיקוח על המחירים. הריבון הוא הכנסת, והממשלה לא יכולה פשוט להודיע לה מה לעשות. אמרתי מראש שאתנגד אם לא יוכנס רכיב של פיקוח על המחירים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות