לפיד המציא ‘מסלול עוקף’ לערבים: מפלה רק את הציבור החרדי

תזכיר הצעת החוק של 0 אחוז מע"מ עודכן: "מי שבקשתו לשרת שירות צבאי, לאומי או אזרחי נדחתה יזכה להטבה" • המשמעות: 'מסלול עוקף' לערבים, אפלייה של החרדים
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 11:58

אחרי הפרסומים ואי הבהירויות פירסם אמש משרד האוצר את תזכיר הצעת החוק של 0 אחוז מע”מ, שגיבושו הושלם מוקדם יותר השבוע.

לפי התזכיר שהוצע אתמול, הקריטריונים נותנו בעינם, אך הם מחמירים מאוד עם הציבור החרדי, בעוד המגזר הערבי קיבל “מסלול עוקף”. לפי העיתון ישראל היום, בתזכיר נקבע, כי גם “נכים יהיו זכאים להטבה המוגדלת, וגם מי שבקשתו לשרת שירות צבאי, לאומי או אזרחי נדחתה”. בכך נסללת הדרך לציבור הערבי, שיכול לבקש לשרת בצה”ל, להידחות, ובכך לקבל למעשה את הפטור המוגדל.

 “אולי לפיד יציע לנו לגור על עצים, אנו עבורו כמו קופים” 

האוצר גיבש את הקריטריון בתום דיונים עם משרד המשפטים כדי להגביל את היקף האפליה שמייצר החוק. עם זאת, אם יעבור החוק בחקיקה בכנסת, הוא צפוי להיתקל בקשיים פוליטיים לא מעטים ולהיתקל במבחן בג”ץ.

שאר הקריטריונים  לרוכשי דירות חדשות מקבלן נותרו די דומים להצעה המקורית: זכאי ההטבה יהיו זוג צעיר עם ילד, שבו לפחות אחד מבני הזוג שירת שירות צבאי, לאומי או אזרחי. הטבה זו תחול על דירות בשווי של עד 1.6 מיליון שקלים. לחרדים יוצע לקבל את ההטבה ברכישת דירה בשווי של עד 600 אלף שקלים. העלות המשוערת של ההצעה מוערכת בכ-2.2 מיליארד שקלים לקופת המדינה בשנת מס שלמה.

אתמול התראיין שר האוצר יאיר לפיד בגלי צה”ל והגיב לביקורת, שלפיה לא קיימות כמעט דירות בקריטריון של עד 600 אלף שקלים. “יש מאות דירות מתחת ל-600 אלף שקלים, בעיקר ביישובים החרדיים,” המשיך לפיד להפגין ניתוק, והדגיש כי המהלך נועד להוריד את מחירי הדיור ולתת יותר הטבות “למי שתרם למדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות