הכרה בינלאומית לכל נדרי? ישראל לאו”ם: הכירו ביום כיפור כחג רשמי

שגריר ישראל באו"ם מקדם קמפיין: יום כיפור יוכר כיום חג מוכר רשמי באו"ם • המשמעות: יום ללא פגישות ואירועים • השגריר: "אפליית ישראל צריכה להיעצר בשערי האומות המאוחדות"
יוני גרין
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 11:45

במלאות 65 שנה להצטרפותה לאו”ם, מקדמת ישראל לראשונה קמפיין הכרה ביום כיפור כיום המוכר רשמית בארגון, ודורשת להוסיף אותו ללוח השנה של האו”ם. כך מדווח העיתון ‘ישראל היום’.

באו”ם מוכרים עשרה חגים רשמיים, ובהם חג המולד ועיד אל-פיטר, אך אין בהם שום חג יהודי. יום חג שמוכר באו”ם הוא יום ללא פגישות, ועדות ואירועים רשמיים. נוסף על כך, במשלחת הישראלית באו”ם עובדים יהודים שהעניין מפריע להם.

העצרת הכללית של האו”ם מתקיימת באופן קבוע בחודש ספטמבר, ורק לאחר מאמצים מתחדשים בכל שנה נדחה מועד העצרת, כך שיאפשר את הגעת ראש הממשלה מישראל.

שגריר ישראל באו”ם, רון פרושאור, שיגר מכתב בנושא לשגרירי המדינות בארגון, כצעד ראשון בקמפיין שלם שנועד לחדד את דרישת ישראל בנושא ולהביא את העצרת הכללית של האו”ם לאשר את ההצעה הישראלית.

באו”ם אומרים כי במשך שנים איש לא טיפל בעניין, בזמן שדתות אחרות בארגון יכלו לממש את חופש הדת שלהן בצורה רשמית בלוח השנה. במשלחת ישראל לאו”ם אמרו כי מדובר בדרישה טריוויאלית והזכירו את הדרישה הישראלית שהצליחה 2005-מ לקידום זיכרון השואה (היוזמה הגיעה מישראל, אף שהארגון הוקם לאחר מלחמת העולם השנייה.

שגריר ישראל באום: ביום הזה המעשים נשקלים על המאזניים

השגריר פרושאור ציין במכתב ששלח לאו”ם כי “במשך אלפי שנים העם היהודי ציין את יום הכיפורים, היום המקודש ביותר בלוח השנה היהודי. העם היהודי מאמין שביום הקדוש הזה המעשים של כל אדם נשקלים על המאזניים השמימיים של צדק. בימים שלפני יום כיפור יהודים בכל העולם מבקשים סליחה ופיוס. יהודים נמנעים ביום זה מעבודה ומבלים את זמנם בתפילה ובהתבוננות פנימית”.

פרושאור הוסיף אמש כי “הגיע הזמן שיהודים המועסקים באו”ם לא ייאלצו לעבוד גם ביום כיפור. ביד אחת האו”ם מקדם ערכים של מעורבות ושל שותפות בין כלל אומות העולם, וביד האחרת הוא מקדם העדפה של דת אחת על פני אחרת. יש שלוש דתות מונותאיסטיות, אבל רק שתיים מהן מיוצגות בלוח השנה של האו”ם. האפליה צריכה להיעצר בשערי האומות המאוחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות