ברקת בבית הכנסת שחולל: “זוועה במרכז ירושלים. מעשה מזעזע”

ניר ברקת, מלווה בסגניו, הגיע אל בית הכנסת 'פתחי עולם' בו הציתו את הפרוכת של ארון הקודש וריססו 'צלב קרס' • "באתי להביע זעזוע אמיתי. פניתי למשטרה ואני בטוח שהיא תשים ידה על המפגעים" • גם שר הדתות דרש למצות הדין עם הפורעים
חיים טוויל
ח' אב התשע"ה / 24.07.2015 11:35

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיע הבוקר (שישי) אל בית הכנסת ‘פתחי עולם’ ברחוב המלך ג’ורג’ בירושלים, בו הציתו את הפרוכת של ארון הקודש, שנשרפה כליל – וריססו בסמוך ‘צלב קרס’.

לראש העיר נלוו סגניו יוסי דייטש, צביקה כהן, ישראל קלרמן, וחבר מועצת העיר שלמה רוזנשטיין.

ברקת אמר: “באתי להביע זעזוע אמיתי נוכח הזוועה שקרתה במרכז העיר ירושלים. שריפת ארון קודש בירושלים בימי בין המצרים, הוא מעשה חמור ומזעזע.

“פניתי למשטרה ואני בטוח שהיא תשים ידה על המפגעים. באתי לחזק את הקהילה ואת התושבים ולגנות אלימות ובריונות מכל סוג שהיא”.

שריפת הפרוכת התרחשה בליל חמישי. במקום, המשמש כישיבה לחוזרים בתשובה, נגרם נזק לרכוש. שוטרים, אנשי זיהוי פלילי, וכן חוקר כבאות הוזעקו למקום – ופתחו בחקירת האירוע.

ממצאים ראשונים של חקירת מכבי האש במקום גילו, כי השריפה החלה בעקבות הצתה מכוונת של פרוכת ארון הקודש.

על פי ממצאי צוות החקירה, השריפה כבתה מאליה, באופן עצמאי, וללא התערבות אקטיבית וביצוע פעולות כיבוי.

טפסר משנה שמואל תורג’מן ממכבי האש אמר אתמול: “יש כאן השתלשלות של אירועים. לפני כשבועיים וחצי ארון הקודש שבישיבה הוזז כחמישה מטרים ממקומו, מבלי שנגרם נזק, ולא הוגשה על כך תלונה במשטרה, חשבו שאולי אחד מהמתפללים הזיז אותו.

“לפני שלושה ימים מצאו את הארון פתוח ואת ספר התורה ליד השירותים, ושוב לא הוגשה תלונה. היום, כנראה לפנות בוקר, מישהו חדר למקום דרך המרפסת והצית את הפרוכת”, תיאר.

אתמול שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב למפכ״ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, בו הוא מבקש למצות את הדין עד תום עם הפורעים שהשחיתו את בית הכנסת ‘פתחי עולם’.

במכתבו כתב השר: ״דווקא בימים אלו, אשר אנו אבלים על שריפת בית אלוקינו, מצאו להם אותם נבערים מדעת לחלל את בית השם ולבצע מעשי פורענות קשים בעיר הקודש והמקדש.

״אבקשך למצות את הדין עד תום עם אותם פורעי חוק ומחללי שם שמים ולהעמידם לדין, ולהגביר האכיפה במקומות הקדושים ביותר לעם היהודי למניעת הישנות מקרים אלו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות