נער חרדי ברח מטיפולים במחלת הסרטן • השופט: להביאו באזיקים

משטרת טבריה מחפשת אחר נער, בן למשפחה חרדית, שברח מטיפולים נגד מחלת הסרטן, אותם כפה עליו בית המשפט • הוא שוהה בדירת מסתור בעוד בית המשפט הורה להביאו באזיקים
שייע קליין
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 14:56

שוטרי תחנת טבריה עורכים חיפושים אחר א’, נער בן 16 ממשפחה חרדית, שברח מטיפולים כימותרפיים בבית החולים רמב”ם, משום שהוא מסרב להמשיך בטיפולים המכאיבים – ודורש לאפשר לו שלא להילחם במחלת הסרטן.

הנער מסתתר בדירת מסתור, בעוד השוטרים מחפשים אחריו. “הטיפול הזה לא יעזור לי והוא רק יזיק לי. אני לא מוכן לעשות טיפולים כימותרפיים, אני אלחם עם תפילות – והכל ייעלם”, אמר הנער לכתב אתר nrg, יאיר קראוס, שחשף את סיפורו.

א’, בן למשפחה חרדית מהעיר טבריה, חולה בסרטן מזה מספר שנים. הוריו נלחמו בעבר נגד מתן טיפולים להחלמה מסרטן, בשל הכאבים שהם גורמים לילד.

לפני כחצי שנה הורה בית המשפט לענייני משפחה בעיר לכפות על המשפחה לטפל בילד. ההורים שהתנגדו לטיפול הרפואי חוייבו לעשות כן בצו בית משפט – והילד החל סדרת טיפולים בבית החולים רמב”ם בחיפה.

דובר מחוז הצפון, סנ”צ דורון מלכה, מסר כי משטרת ישראל תבצע כל החלטה של בית המשפט באשר היא ברגישות המתבקשת באירוע זה.

מדירת המסתור שבה הוא שהה, סיפר הנער כי לפני מספר שבועות המחלה חזרה שוב. בעקבות כך הרופאים התחילו לבצע בו טיפולים כימותרפיים אגרסיביים מאוד, והוא מסרב להמשיך. “אחרי שבוע כל השיער נשר לי ואני מתבייש לצאת החוצה. אחרי הטיפול האגרסיבי הראשון של הכימותרפיה התחילו להיות לי תופעות לוואי ויצאו לי שני חיידקים בבטן והיה לי קוצר נשימה וכמעט מתתי בטיפול נמרץ”, מספר הנער בקול רועד.

לדבריו המניע של הבריחה מבית החולים הוא סירובה של הרופאה לתת לו לצאת לנוח בבית יומיים ולהתאוורר מהטיפולים הכואבים. 

ההורים שכרו את שירותיו של עו”ד אפרים דימרי על מנת שייצג אותם בבית המשפט.

הבוקר הוא הגיש לבית המשפט המחוזי ערעור על החלטת בית משפט השלום להשיב את הילד לטיפול במחלת הסרטן בבית החולים כשהוא אזוק באזיקים ובכוח.

לטענתו ולטענת הוריו, בבית החולים הובהר להם כי אחוזי הסיכוי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן שאוכלת את גופו עומדים על 40 אחוזים בלבד והוא לא מוכן לקבל את הטיפולים במחיר של כאבי תופת והתמודדות קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטיפול הכפוי על הנער
    27/07/2015 20:24
    יפה
  1. ממש דמוקרטיה, נראה לי שהמדינה התכרפנה, מסכנה מרוב צרות, איך אפשר לכפות על נער אומלל, לא די המחלה הארורה שהוא סובל ממנה הוא צריך לקבל את הכימותרפיה הנוראית הזו, הרי ידוע שהרבה אנשים נרפאו מהמחלה בזכות שמחת חיים שהצליחו להרעיף עליהם, אז מה שיש לכם לעשות לנער לאמלל אותו יותר? איפה אגודת צער בעלי חיים שתיזיק אה האגודה לשלום הילד שתציל אותו מידיהם?