סקר מדאיג • לא תאמינו כמה אנשים אנטישמיים יש בעולם

בסקר שערכה הליגה נגד השמצה ב-102 מדינות, התגלו ממצאים מדאיגים: חצי מהנשאלים לא שמעו על השואה • מי נמצא בראש רשימת האנטישמים? ואיפה יש הכי פחות?
יוני גרין
י"ד אייר התשע"ד / 13.05.2014 22:29

לא להאמין:  הליגה נגד השמצה פרסמה היום (שלישי) תוצאות של סקר עולמי ראשון מסוגו בנושא עמדות אנטישמיות בעולם – והממצאים מדאיגים. לפי הסקר, שכלל נשאלים מ-102 מדינות וטריטוריות קיימות עמדות אנטישמיות בהיקף נרחב ברחבי העולם, כאשר 26% מהנשאלים, שמייצגים יותר ממיליארד בני אדם ברחבי תבל, נגועים בעמדות אנטישמיות עמוקות.

עוד נתון מדהים: רק 54% מהנשאלים שמעו אי פעם על השואה. וגורע מכך: שני שלישים מהנשאלים לא שמעו על השואה מעולם, או לחלופין אינם מאמינים כי הדיווחים ההיסטוריים עליה מדויקים.

נתונים אנטישמיים נוספים שנמצאו העידו על כך ש-41% מהנשאלים מאמינים שיהודים נאמנים יותר למדינת ישראל מאשר למדינות שבהן הם מתגוררים, ו-35% סבורים שליהודים יש כוח רב מדי בעולם הכלכלי.

מי העם הכי אנטישמי?

בצמרת רשימת המדינות האנטישמיות נמצאות מדינות המזרח התיכון, ובראשן תושבי הרשות הפלסטינית: 93% מהם בעלי דעות אנטישמיות. אחריהם ברשימה נמצאת עיראק, עם 92%. ובאיראן? שם רק 56% התגלו כאנטישמים. בתחתית הרשימה נמצאת לאוס, שבה רק 0.2% מהתושבים התגלו כבעלי עמדות אנטישמיות. 

הליגה נגד השמצה גילתה גם ממצאים מעודדים – ברוב המדינות דוברות האנגלית, שיעור בעלי העמדות האנטישמיות עומד על 13%, נתון הנמוך בהרבה מהממוצע הכללי. באופן כללי, במדינות בעלות רוב פרוטסטנטי נמדדו השיעורים הנמוכים ביותר של עמדות אנטישמיות, בהשוואה למדינות שבן הדת השלטת היא אחרת.

“בפעם הראשונה, יש לנו תחושה ממשית עד כמה עקבית ורווחת האנטישמיות כיום ברחבי העולם”, אומר אברהם פוקסמן, המנכ”ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות