אובמה מציג: בשורה שחורה מהבית הלבן

נילי גינגולד, יהודיה שבעלה משרת כ'צפלין בצבא ארצות הברית, מרגישה כמו יהודים אחרים, שהנשיא האמריקני מוביל את אמריקה ואת העולם לעתיד שחור • אז מה הפלא שיש מי שמכנה את הסכם הגרעין 'הסכם מינכן 2'?
נילי גינגולד
כ"ח תמוז התשע"ה / 15.07.2015 19:35

היום היכה בנו ברק, הברק של ברק חוסיין אובמה, ברק שחישמל את כולנו.

מזמן העתיד לא היה נראה כל כך שחור, כמו הרגע בו נחתם הסכם הגרעין עם איראן. יש מי שאף כינה את יום זה ׳הסכם מינכן 2׳!

ולאלו שלא מבינים את משמעות ההקשר, אעשה רענון קצר של ההיסטוריה: הסכם מינכן, הסכם דיפלומטי בין בריטניה לגרמניה, הוא זה שלמעשה איפשר את כניסתם של כוחות צבא גרמניה הנאצית להשתלט על אירופה כאש בשדה קוצים.

גם אז, אלו שחתמו על הסכם זה היו בטוחים שהם הולכים להציל את העולם מקטסטרופה, או כפי שראש ממשלת בריטניה נוויל צ׳ימברלין טען בזמנו: שההסכם ״הביא את השלום בדורנו״. הסכם שהעביר שטחים שלימים לידיו של הצורר היטלר, ימח שמו, שטחים שעל ידם היה ניתן לחדור לאירופה.

ואמנם הרעב של היטלר גדל ואיתו הצורך לשלוט, והתוצאות כמובן כבר ידועות לכל.

השאלה היא, האם טעות לעולם חוזרת?

היום היה זה יום גורלי, לא רק לעולם אלא לרבים מאזרחי ארצות הברית שחשים שהשטיח האמריקני נשמט מתחת רגליהם, ומתחלף לשטיח פרסי. כנראה שבעל הבית החליט לעשות רענון קל בעיצוב הבית הלבן, מה שגרם לעיתונאים ולאנשי ממשל רבים בארצות הברית להרים גבה ולהשמיט את השם ׳ברק׳, שהכה בהם קשה, ולקרוא לנשיאם חוסיין אובמה.

לא אגזים אם אומר שאמריקה עוברת קדחת אביב קלה, או יותר נכון לומר שחורף כבד נפל על אמריקה.

אך לא רק עליה. 

עתיד שחור

גם אני שחיה כאן, ובעלי משרת בצבא ארצות הברית כצ׳פלין, כמו יהודים רבים שידעו לתת כתף לצבא האמריקני במלחמת העולם השניה והכירו טובה, חשה כי היום ללא ספק יצא הסכם שחור מהבית הלבן, ויש בינינו אף מי שטוען שאובמה מוביל את אמריקה לעתיד שחור, שחור במיוחד, שיגרור עולם שלם לקטסטרופה של מלחמת אטום.

לא רק זאת, אלא כעת התפרסם כי ממשלות סעודיה ומצרים הודיעו שלאור העובדה שלאיראן השיעית יש תוכנית אטומית, הרי שגם הם רוצים תוכנית כזו. דבר המעיד על חומרת הסכנה.

ההודעה המאוחרת שלהם כל כך מחדדת את ההבנה כי העובדה שלישראל היה אטום כלל לא הפריע לאותן מדינות ערב, שכן בלבם כנראה ידעו שישראל שואפת להחזיק באטום רק לצורכי הגנה, ולא לצורכי תקיפה.

 ביבי אשם?

אך מה שמצער אותי במיוחד אלו אמירות של כל מיני פוליטיקאים ועיתונאים ישראלים, שמאשימים את ראש הממשלה נתניהו שכשל במשימה.

כך, למשל, כתב אחד פרסם: ״לא היה דבר שנתניהו התעסק בו בכל שנותיו כראש ממשלה יותר מהאיום האירני והוא נכשל בעצירתה, ועכשיו אף איבדנו את תמיכת העולם״.

בואו נודה באמת, לא איבדנו את תמיכת העולם, מאחר שאף פעם היא לא באמת היתה. אם האמרקאים לא מצליחם לעצור את ה׳ברק חוסיין אובמה׳ – איך אפשר להאשים את ביבי? לשיטתי הבית הלבן הוא השחור החדש, ואנו בתהליך האצה לעתיד שחור במיוחד.

אך עם ישראל לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב, ואני אמשיך לומר שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד.

נילי גינגולד היא עיתונאית משוררת, חברה באיגוד נשות הצפלינים בצבא ארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות