ליברמן במתקפה: “יעלון, תתעורר. תן גיבוי לקציני צה”ל שנחקרים”

ליברמן: "הגיע הזמן ששר הביטחון יתעורר, יתנער משתיקתו, ייתן גיבוי לחיילי צה״ל ויורה למצ״ח להפסיק את החקירות הללו לאלתר".• מוקדם יותר נחקר מח"ט בנימין באזהרה על חיסול מיידה הסלעים
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשע"ה / 13.07.2015 01:15

אביגדור ליברמן נגד משה יעלון: יו”ר ישראל ביתנו תקף את שר הביטחון משה יעלון, לאחר ששני קצינים בכירים זומנו לחקירה.

“הגיע הזמן ששר הבטחון יתעורר וייתן גיבוי לחיילי צה״ל”, פתח ליברמן במתקפה. ״שמענו היום על שני מקרים שצריכים להדיר שינה מעיניו של כל מי שצה״ל יקר לו, ושבטחון ישראל חשוב לו”, כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו.

 “חקירתו באזהרה של מח״ט בנימין, אל״מ ישראל שומר, שירה בפלסטיני שהשליך לעברו אבנים והפרסום על חקירתו הצפויה של סא״ל נריה ישורון, שנתן במהלך ‘צוק איתן’ אישור לירות לעבר מרפאה בשג׳אעייה, שממנה ירו מחבלים לעבר חיילינו והרגו את סרן דימה לויטס ז״ל, הם לא פחות מהפקרות”.

ליברמן המשיך: “מח״ט בנימין נהג בדיוק כפי שצריך לנהוג חייל צה״ל שמושלכים לעברו אבנים וסלעים במטרה להורגו, וכבר נוכחנו לצערנו יותר מפעם אחת שאבנים הורגות.

“גם סא״ל ישורון נהג כראוי כי ‘מרפאה’ שממנה יורים מחבלים ואף הורגים קצין שלנו, היא מטרה לגיטימית שחובה לטפל בה. הגיע הזמן ששר הבטחון יתעורר, יתנער משתיקתו, ייתן גיבוי לחיילי צה״ל ויורה למצ״ח להפסיק את החקירות הללו לאלתר”.

בהמשך דבריו ביקש ליברמן מראש הממשלה להתערב: “אם שר הבטחון לא יעשה זאת אז על ראש הממשלה להורות לו לעשות כן. חיילי צה״ל יודעים שיש להם גיבוי מלא של העם, אך הם חייבים גם לדעת שהם זוכים לגיבוי מלא של הדרג המדיני ששולח אותם להגן על תושבי ישראל.

“בכוונתי גם לבקש מיו״ר ועדת החוץ והבטחון לקיים דיון דחוף בועדה בהוראות הפתיחה באש ובמתן גיבוי לחיילי צה״ל”.

תיעוד הירי

חקירת באזהרה במצ”ח של מח”ט בנימין נפתחה בעקבות פרסום של ארגון השמאל הקיצוני ‘בצלם’, שהעלה ביום ראשון אחר הצהריים תיעוד מחיסול המחבל בן ה-17, שיידה אבנים וסלעים לעבר רכבו.

בתיעוד הוידיאו נראה הג’יפ של המח”ט עוצר בצומת, מיד לאחר שהושלכו עליו האבנים והסלעים, ומתוכו יוצאים לוחמים הפותחים באש אחר הצעיר הנמלט. חייל שלישי נראה ממתין בסביבת כלי הרכב.

המשך המרדף והירי מתרחשים מחוץ לשדה הראייה של מצלמת האבטחה ואינם מתועדים בסרטון. לדברי מספר עדי ראייה, כך לפי בתחקיר ‘בצלם’, אל”מ שומר ירה במחבל בעת שהאחרון היה במרחק של כעשרה מטרים ממנו, ואז ניגש אליו ודחף אותו עם רגלו. לאחר מכן נראים החיילים עוזבים את המקום.

מצה”ל נמסר אחרי התקיפה, כי הכוח הותקף ידי המון זועם באבנים ובסלעים גדולים. במהלך התקיפה חשו החיילים בסכנה ממשית לחייהם, לכן מפקד הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד כלפי אחד הצעירים, ירה ופגע בו. הפלסטיני שנפצע פונה לבית חולים ברמאללה, שם על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים הוא מת מפצעיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות