עורך News1: “אחיו של ברכה איים, שלח לי צילום של רימון”

העיתונאי-חוקר יואב יצחק, מי שחשף את החשדות והליך הבדיקה שניהלו במח"ש נגד תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, כתב במאמר שפרסם באתר: "ציפינו לחקירה, לא להתאבדות" • עונה לביקורת על התנהלות כלי התקשורת ונגדו אישית: "תפקידה של תקשורת חוקרת במדינה דמוקרטית - לחשוף חשדות למעשים בלתי כשרים" • טוען: "אחיו של ברכה איים עליי הבוקר"
חיים טוויל
י"ח תמוז התשע"ה / 05.07.2015 13:21

“פעלנו וחשפנו וציפינו לחקירה מהירה וגלויה שתביא לחקר האמת. לא להתאבדות”, כך כתב הבוקר (ראשון) העיתונאי יואב יצחק באתר News1 – במאמר שפרסם בעקבות התאבדותו של תת ניצב אפרים ברכה ז”ל.

יואב יצחק הוביל באתרו שורה ארוכה של גילויים על הבדיקה שערכה בשבועות האחרונים מח”ש על התנהלותו של תת-ניצב אפרים ברכה, כולן תחת הדרישה לפטר אותו מהמשטרה.

בשבוע שעבר פרסם יואב יצחק באתר News1 כי כתב ‘מעריב’ אבירם זינו הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים והציג התכתבות בוואטס-אפ בינו לבין תנ”צ ברכה, ובה דברים שהדליף לו ברכה לכאורה בנושא מעונות ראש הממשלה וחקירתה של שרה נתניהו – ההדלפות שהתבררו כשקריות.

יואב יצחק פרסם עוד באתרו כי נגד ברכה עלו חשדות במספר נושאים: “שיבוש הליכי חקירה ומשפט וקשרי שוחד בחקירת פרשת עיריית אשדוד; הדלפת מידע מגמתי ומפוברק מתיק הבדיקה המשטרתי בנושא מעונות ראש הממשלה ושרה נתניהו; התנהלות כספית בלתי חוקית באמצעות חשבונותיו של אחיו – מאיר ברכה; הדלפת מידע על החקירה הסמויה שהתנהלה נגד איש רשות המיסים, דוד ואנונו, ועוד”.

בכיר במשטרה ביקר הבוקר בחריפות את התנהלותו של יצחק, ובנוסף תקף גם את הרב יאשיהו פינטו, שחסידיו עסקו תקופה ארוכה בהפצת פרסומים נגד ברכה.

לדברי הבכיר במשטרה: “יואב יצחק והרב פינטו עשו סיכול ממוקד לאדם חף מפשע – ואמרו את זה”. הבכיר הוסיף כי מה ששבר את החוקר הוותיק היה “סיפור הסמסים בשבוע שעבר, הוא נשבר מזה”.

הבוקר, בעקבות הביקורת נגד “התנהלותה חסרת האחריות של התקשורת ביחס לנחקרים”, ובמיוחד נגדו אישית – כתב יצחק במאמר: “תפקידה של תקשורת חוקרת במדינה דמוקרטית, כמו גם הח”מ כעיתונאי-חוקר, הוא לחשוף חשדות למעשים בלתי כשרים.

“תפקיד זה מתעצם ומתחייב כאשר החשדות נוגעים לאישים בכירים במערכת אכיפת החוק. מערכה זו חייבת להתנהל ללא מורא מאיש, גם אם חלקים מכלי התקשורת פועלים, משיקולים שונים שחלקם זרים, כדי לטשטש עובדות ולהפנות אצבע מאשימה כלפי הח”מ”.

יצחק מתאר עוד במאמר כיצד בשבועות האחרונים, כך לטענתו, עמי ברכה אחיו של תנ”צ אפרים ברכה איים עליו, וכי אף הבוקר שלח לו איום, לכאורה, באמצעות צילום של רימון.

“בשבועות האחרונים התרענו על איומים מצד גורם אנונימי, שכללו שיחות ומסרונים מאיימים”, כותב יצחק.” לאחר מכן חשפנו כי אותו גורם אינו אלא עמי ברכה, אחיו של אפרים ברכה (ז”ל).

“הבוקר, בשעה 10:38, שיגר אליי עמי ברכה מסרון נוסף שתוכנו אינו יכול להשתמע לשתי פנים: צילום של רימון רסס”, טוען יצחק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברכה
    06/07/2015 08:02
    כואב
  1. news1 אתם פסה , שחכתם שאדם הוא אדם ולא אתם השופטים שממהרים לחרוץ את דינו .
    יואב יצחק . השנאה לברכה העבירה אותך על דעתך .
    כל הסבר לא יתקבל , לא אתה החוקר והמפרסם, משום שבבעלותך העיתון האינטרנטי.
    יש לפטר אותך ולקחת אותו מידיך. אם אתה עושה בו שימוש של לינץ ציבורי לאדם שנוא נפשך במקום לתת לרשויות לחקור ואז לפרסם , אתה קודם מפרסם ולא מאפשר בדיקה וחקירה משום שהקורבן שלך כבר מת.