מכוניתו של שליח חב”ד בקליפורניה הועלתה באש

מכוניתו של הרב שלום רודל מקליפורניה הוצתה ונשרפה כליל כשבתוכה מזוזות וספרי קודש • המשפחה ישנה בביתה, והתעוררה מרעש הפיצוצים • הרב: "ברור שזו הייתה הצתה בזדון, אך לא יגרמו לנו להתחבא בפחד"
נתן פרל
ט' תמוז התשע"ה / 26.06.2015 16:18

בקבוק תבערה הושלך אתמול לפנות בוקר (חמישי) לעבר מכוניתו של הרב שלום רודל, שליח חב”ד במאונט אולימפוס שבקליפורניה. המכונית נשרפה כליל, כשבתוכה ספרי קודש ומזוזות.

האירוע התרחש בשעות הלילה, כפי שמתאר הרב: “ביום שלישי, בזמן שנת הלילה, התעוררנו בבהלה, אני ובני משפחתי, לרעש אזעקת הרכב ומה שנשמע כמו קולות ירי, פיצוצים וזיקוקים.

“השעה הייתה 2:00. אני ואשתי רצנו החוצה לראות במה מדובר. לתדהמתנו, ראינו את מכוניתי בוערת. הערנו את הילדים ממיטותיהם ורצנו איתם החוצה במורד הרוחב, חוששים שהאש תתפשט לכיוון הבית. התקשרנו למשטרה ולכיבוי האש, והם החלו בחקירה וכיבו את האש. החזרנו את הילדים למיטותיהם, ובבוקר התחלנו לנסות ולהבין במי מדובר.

“מה שראינו אושש את חששנו: ב-1:52 מכונית יונדאי סונטה עצרה ליד ביתי, ולאחר דקה וחצי שני אנשים פרצו למכוניתי והציתו אותה עם חומרים שהביאו מראש. ברור לחלוטין שזו הייתה פעולה מכוונת של הצתה בזדון”, סיפר הרב.

“החשש המרכזי שלי הוא לשלום משפחתי, השכנים והקהילה”, הוסיף. “בטיחות וביטחון הם הדבר הכי חשוב מבחינתנו. אני סומך על רשויות החוק שחוקרים את האירוע וימצו את הדין עם האחראים. הם ישלחו גם כוחות שיפטרלו בסביבה, ואנחנו גם נשכור את שירותיו של מאבטח כדי לוודא שכולם יוכלו להמשיך ולהגיע בבטחה לבית הכנסת מאונט אולימפוס, ואנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולהשתתף באירועים שלנו”.

רודל

הרב התייחס להמשך פעילותו בקהילה: “הפעולות הפחדניות האלה לא יגרמו לנו להתחבא בפחד. לא נפסיק במלאכתנו לשרת את הצרכים הפיזיים והרוחניים של הקהילה שלנו. אנחנו סומכים על השם שידריך אותנו וישמור עלינו”.

כחסיד של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, ציין הרב רודל, כי התגובה לארוע תהיה שונה מצפוי: “כפי שהרבי מליובאוויטש למד אותנו שכאשר נתקלים ברוע ואלימות, הדרך הכי החזקה להילחם בו הוא להפיץ אהבה, טוב וחסד. איפה שיש אש, מהומה והרס, אנחנו נהפוך אותם לאש אהבה ואחדות”.

בית חב”ד מאונט אולימפוס משמש מרכז יהודי לחברי הקהילה היהודית בלוס אנג’לס, כולל אנשים מהקהילה הרוסית, הקהילה הפרסית ואחרים.

לא ידוע לפי שעה אם המניע למעשה היה אנטישמי. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזוזות ותפילין שהיו ברכב ככל הנראה נפסלו
    27/06/2015 21:49
    חיים
  1. אסור להשאיר תפילין ומזוזות ברכב כשחם בחוץ יש מצב יותר מסביר שהאותיות נמסו מהחום -(מניסיון….)