רקטה מעזה נחתה במועצת חוף אשקלון; צה”ל תקף המשגר

הירי בדרום ממשיך: רקטה שנורתה הערב מרצועת עזה נחתה במועצה האזורית אשקלון • לא דווח על נפגעים או על נזק • כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה ברצועת עזה את המשגר ממנו נורתה הרקטה
חיים טוויל
ז' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 23:06

הירי לא מפסיק: הערב (שלישי) נשמעו אזעקות באזור העיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. על פי דובר צה”ל, האזעקה נשמעה באזור כרמיה, זיקים, נתיב העשרה ויד מרדכי. מיד אחרי האזעקה נשמעו פיצוצים.

 בצה”ל זיהו שיגור של רקטה אחת, שנפלה ככל הנראה באזור יד מרדכי, ולא גרמה לנפגעים או לנזק. כעת סורקים כוחות הבטחון את האזור לאיתור שרידי הרקטה.

דובר צה”ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף בלילה משגר רקטות בצפון רצועת עזה. “מדובר במשגר ממנו בוצע הירי לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הערב”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

דובר צה”ל הוסיף: “ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות”.

לפני כשבועיים נשמעו אזעקות אשקלון, באר גנים, ברכיה, הודיה, כפר סילבר, משען וניר ישראל. דובר צה”ל דיווח אז, כי רקטה נורתה לישראל, אך היא התפוצצה בשטח העיר עזה.

אזעקה נשמעה גם בתחילת החודש בשורה של יישובים ובהם בית שיקמה, בת הדר, גיאה, מבקיעים, תלמי יפה ואיזור התעשייה באשקלון וזמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק. בצה”ל העריכו כי מדובר בשיגור בודד, ובאזור נערכו סריקות אחר הרקטה שהתפוצצה סמוך לאחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

בעקבות ירי זה אמר שר הביטחון יעלון: “ישראל מנהלת מדיניות נחושה ותקיפה, אך גם שקולה ואחראית. בימי מבצע ‘צוק איתן’ צה”ל היכה קשות את ארגוני הטרור ברצועה, ואם נידרש לכך ונוסיף להיות מאותגרים – לא נהסס לפעול בעוצמה דומה גם בעתיד”.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג’ון, אמר אז: “לא נסכים להיות בני ערובה של שום גורם מעבר לגדר. אני סומך על צה”ל שיידע לאתר את הטרוריסטים ומצפה מהדרג המדיני להחזיר את השקט למרחב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות