האזנת סתר: “ביקשתי מהרב פינטו שינסח ברכה שגבי בן הרוש ימות”

חברים שכאלה: האזנות סתר וחומרי חקירה של הקבלן יאיר ביטון שהגיעו לידי וואלה!NEWS מלמדים על רשת הקשרים הענפה שהחזיק לכאורה עם ראשי ארגוני פשע, וגם עם שולה זקן, רות דוד ועם הרב יאשיהו פינטו
חיים טוויל
ל' סיון התשע"ה / 17.06.2015 11:59

בהאזנות סתר שביצעה המשטרה לקבלן הירושלמי יאיר ביטון, הוא מתועד אומר לראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן: “ביקשתי מהרב פינטו שינסח לי ברכה שגבי בן הרוש ימות”. 

האזנות הסתר וחומרי החקירה של הקבלן –  אותם חושף העיתונאי יוסי אלי בוואלה!NEWS – מלמדים על רשת הקשרים הענפה שהחזיק לכאורה עם ראשי ארגוני פשע, וגם עם שולה זקן, עם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, ועם הרב יאשיהו פינטו.

ביטון, כך עולה מהאזנות הסתר, ניסה להפסיק את הקשר שהחל עם העבריין הירושלמי גבי בן הרוש בתחילת שנות ה-2000, אז החלו השניים לשתף פעולה בחברה ב. יאיר.

“חבר (-בן הרוש). הוא סחט ממני 30 מיליון שקל במהלך השנים, וכשאני שמעתי שנפגשת אתו, נפסק לי הלב”, נשמע ביטון אומר לשולה זקן.

והיא משיבה לו: “לא ידעתי”.

מלבד הרב פינטו, ביטון ניהל רשת קשרים ענפה עם גורמים רבים, ובהם ראש ארגון הפשע יצחק אברג’יל ושולה זקן.

מחומרי החקירה והאזנות הסתר שהגיעו לידי וואלה!NEWS עולה כיצד הצליחה הקליקה הירושלמית להצמיח את  ב. יאיר – חברת הבנייה בעלת שם בינלאומי, באמצעות הלבנת הכספים של ארגון הפשיעה הגדול בישראל.

הפרשה נחשפה בחודש מאי אשתקד, עם מעצרו של ביטון בחשד שהעביר כספים מהחברה הציבורית ב. יאיר, לחברה קבלנית שעל פי החשד נשלטה על ידי אנשיו של ראש ארגון הפשע אברג’יל.

החקירה אף הולידה נדבכים חשובים בפרשת רונאל פישר, שכן עוד בטרם מעצרו, כבר ידע הקבלן ביטון כי הוא הולך להיעצר וקיבל מידיו של רפ”ק ערן מלכה הדלפות של השאלות שחוקרי המשטרה היו צפויים לשאול אותו במהלך החקירה.

במסגרת החקירה ביקשו חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) לקשור באופן מובהק בין ביטון לבין אברג’יל, ובפרט בינו לבין העבריין גבי בן הרוש, ששיתף עמו פעולה.

כאשר נשאל ביטון על הקשר שלו עם שולה זקן, השיב: “לא שיתפתי את שולה בדברים אישיים הנוגעים לניהול החברה, ואני לא זוכר אם שיתפתי אותה ביחסים שלי עם גבי בן הרוש. אני גם לא זוכר את השיחה איתה לגבי הרב פינטו”.

את ההכרות עם בן הרוש הוא עשה בהילולא. “הכרתי את גבי באחת ההילולות שיאיר עשה לרבנים בירושלים”, סיפר ביטון לחוקר המשטרה. “במהלכה ניגש אליי גבי ושאל אותי אם נוכל להיפגש מחר כדי לדון באופציה לעסקים משותפים. גבי היה קבלן עבודות שיפוץ וגבס ורצה שאני אסייע לו להשתקם כלכלית בכך שאני אכניס אותו לעבוד בפרויקטים”. 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שנאת חינם
    18/06/2015 14:09
    מקורב לשניים
  1. אם לא גבי, יאיר עכשיו בחובות ענקיים. יאיר בנאדם בלי כבוד והכרת הטוב הוא אגואיסט שחושב רק על כסף. מי שלא זוכר מאיפה הוא בא גם לא יודע לאן הוא ילך והדרך שבה יאיר הולך מובילה אותו ישר לכלא למקום שהוא שייך אליו. אני הכרתי את גבי עוד בשנות ה90 וממה שידוע לי הוא בנאדם זהב עם לב זהב שלא מגיע לו שיקללו אותו ככה. שנאת חינם תוביל אותנו לצרות אז אנא ממכם בואו נתעורר.

  2. הרב
    16/12/2017 21:08
    חיים
  3. צריך לא לערב רבנים