מירי רגב: “קוטלר, 61 ח”כים הם בהמות גסות או דקות?”

שרת התרבות מירי רגב תקפה בחריפות את השחקן עודד קוטלר מעל בימת הכנסת: "האם עשרות האומנים שמחאו כף לך סבורים כמוך כי מיליון איש הם לא יותר מאשר אוכלי עשב וקש? האם השיח הזה הוא תרבותי בעיניך?" • כאשר השרה גילה גמליאל מתחה עליה ביקורת במהלך ישיבת סיעת הליכוד - רגב החזירה לה: "שמענו אותך. תתעסקי במשרד שלך"
נחמן גור
כ"ח סיון התשע"ה / 15.06.2015 18:27

לא נשארה חייבת: שרת התרבות והספורט מירי רגב, התייחסה אחר הצהרים (שני) ל’נאום הבהמות’ של השחקן עודד קוטלר, שכינה את מצביעי מפלגת הליכוד “בהמות מלחכות עשב”.

”אדון קוטלר, האם 61 חברי הכנסת היושבים כאן הם בהמות גסות או דקות בעיניך?”, שאלה רגב, שהשיבה במליאת הכנסת בשם הממשלה להצעת אי-אמון שהגישה ח”כ עאידה תומא סלימאן בשם הרשימה המשותפת בנושא “פגיעה בתרבות משיקולים פוליטיים”.

“האם עשרות האומנים שמחאו כף לך ולעולם הדימויים שלך סבורים כמוך כי מיליון איש הם לא יותר מאשר אוכלי עשב וקש? האם השיח הזה הוא תרבותי בעיניך?”

רגב המשיכה: “האם מדובר באותו ‘קומץ’ שעמד בכיכר רבין ומחא כפיים לגרבוז? או שמא זה אותו ה’קומץ’ ששמע את דודו טופז מכנה אותנו ‘צ’חצ’חים’? על מי בדיוק מדובר ובשם מי אתה מדבר?”

שרת התרבות אמרה עוד: “יכולתי לשבת מנגד, להמתין עד יחלוף זעם, ולחכות שזרי הפרחים ימלאו את לשכתי עם כניסתי לתפקיד – אבל בחרתי אחרת. בחרתי לצעוק את צעקתם של רבים בעם שאינם יכולים לשאת עוד את העובדה שישנם קולות בתוך הבית שקוראים להחרים קהלים רבים ולהדירם רק בשל מוצאם, מקום גאוגרפי, בגלל צבע עורם או שפת הדיבור שלהם”.

רגב סיפרה כי בשבוע הארון היא חווה ניסיון לדה-לגיטימציה מ’קומץ’ אנשי רוח ואומנים. לדבריה הם ”לא מוכנים לקבל את אמירתי הברורה – לא אתמוך במוסדות תרבות ששותפים לחרם מבית ועושים דה-לגיטימציה למדינת ישראל”.

עוד קום לכן התעמתה רגב עם חברת סיעתה, השרה גילה גמליאל, בישיבת סיעת הליכוד.

במהלך הישיבה ביקשה גמליאל את רשות הדיבור, ואמרה שהיא חושבת שרגב טעתה כשהצהירה שצריך לשלול תקצוב מתיאטרון הילדים ‘אלמינא’.

רגב מצדה לא נותרה חייבת והשיבה לה: “שמענו אותך. את תתעסקי במשרד שלך ואני אתעסק במשרד שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות