צפו בוידאו: הגר”ח קנייבסקי צופה בסרט שתיעד את ‘החפץ חיים’

ספר התורה שנכתב לזכרם של גדולי התורה הי"ד שנהרגו על ידי הנאצים הוכנס אל ביתו של הגר"ח קנייבסקי • במעמד צפה הגר"ח, לראשונה, בסרט הוידאו שתיעד את הגעת החפץ חיים אל הכנסייה הגדולה הראשונה
אלי שוורץ
כ"ד סיון התשע"ה / 11.06.2015 13:37

ספר התורה שנכתב לזכרם של גדולי התורה הי”ד שנהרגו על ידי הנאצים ועוזריהם בשואה, הוכנס לביתו של הגר”ח קנייבסקי.

במעמד השתתפו הגר”י אזרחי מראשי ישיבת מיר, הרב הראשי הגר”ד לאו, נשיא ‘ועידת רבני אירופה’ הגאון רבי פנחס גולדשמידט – רב ואב”ד מוסקבה, המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת ‘תורת חיים’ במוסקבה, הגאון רבי משה לבל, והרב שמעון לוין, סגן הרב הראשי למוסקבה – שהעלו על נס את פועלו של הנגיד, תורם ספרי התורה, גבריאל (גרמן) זכרייב.

ספר התורה הוא אחד משלושה ספרי תורה שכתיבתם החלה ביוזמה מיוחדת לקראת כ”ו אייר, יום התאריך העברי של ‘יום ההצלה והשחרור’ במלחמת העולם השניה.

הגר”מ לבל אמר כי בכל רחבי העולם מציינים את יום השחרור וההצלה של יהודי אירופה, אך הדרך הנכונה כפי שקיבלו בהוראות גדולי התורה לציין יום זה היא בכתיבת ספרי תורה, בלימוד, בתפילה ובצדקה לזכר הנספים הי”ד.

הגראי”ל שטיינמן, אשר קיבל בביתו את בני משפחת הנגיד, ובהם איסיי זכרייב, לצד משלחת שהגיעה במיוחד מרוסיה, כתב אות בספר התורה, ואמר כי זו דרכה של תורה לזכור את הקדושים, בהגדלת כבוד התורה ובייקור לומדיה.  

 קנייבסקי

במעמד המיוחד שהתקיים בהשתתפות הגר”ח קניבסקי, הוא כתב את האות האחרונה בספר התורה, ולאחר מכן קם ממקומו ורקד עם ספר התורה בידו.

 בסעודת המצווה שהתקיימה לאחר הכנסת ספר התורה אל ארון הקודש, אמר נשיא ועידת רבני אירופה הגר”פ גולדשמידט, כי ברחבי אירופה וברוסיה בעיקר ישנה התעוררות של ממש לתורה וליראה.

“הכנסת ספרי התורה והאירועים שקיימנו בתפילה ובקדיש, עוררו רבים לקיום תורה ומצוות, העם היהודי שרד את אימי השואה בכוח האמונה בהקב”ה והיום כולם רואים כיצד ניצחנו את הצורר הנאצי ימ”ש בהרבצת תורה ובהכנסות ספרי תורה, אשר הנאצים ניסו לשרוף אותם ואת בתי הכנסת של העם היהודי בכל רחבי אירופה”.  גם הרב שמעון לוין נשא דברים.

קנייבסקי

במעמד, בו השתתף הגר”ח, בני המשפחה, בניו וחתניו הגאונים, הציגו את סרט הוידאו בו נראה החפץ חיים זיע”א, בבואו אל הכנסייה הגדולה – והגר”ח צפה בו לראשונה.

במהלך המעמד נשא החזן דוד וינבך את הניגון ‘קהילות הקודש’ לזכר הקדושים והטהורים הי”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות