בית המשפט המחוזי: יהודה גליק לא יוכל לעלות להר הבית

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור פרקליטות המדינה על החלטת בית משפט השלום - שאפשר ליהודה גליק לעלות להר הבית פעם בחודש • יורחק מהר הבית עד תום ההליכים נגדו, בגין חשד לעבירה שביצע בהר
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 11:56

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (חמישי) כי יהודה גליק לא יורשה לעלות אל הר הבית. בכך הפך השופט את החלטת בית משפט השלום בעיר – שאיפשר ליהודה גליק לעלות להר הבית פעם בחודש.

גם הפרקליטות וגם יהודה גליק הגישו ערעור על החלטת בית משפט השלום.

הפרקליטות ביקשה שלא לבטל את האיסור שהוטל על עלייתו של גליק להר הבית, ואילו גליק ביקש לבטל כליל את ההגבלות שהוטלו על עלייתו אל ההר.

השופט קיבל  את עמדת הפרקליטות: “חובה על בית המשפט לבחון היטב את פני הדברים, בין היתר, על רקע המצב הנפיץ בהר הבית, מצב הידוע לכל, ובתי המשפט בהחלטותיהם השונות חזרו ותיארו את הדברים במתחם הר הבית, כך שלמצב זה ישנה השלכה שעה שבוחנים תנאי שחרור של מי שעבר לכאורה עבירת אלימות במתחם הר הבית”.

השופט קבע, כי בית משפט השלום טעה כאשר קבע כי חל שינוי נסיבות המצדיק ביטול החלטה קודמת, לפיה גליק יורחק מהר הבית, עד תום ההליכים נגדו.

לדברי השופט, “המסוכנות והסכנה להתרחשות אירועים דומים לא חלפה, ומכאן שאין כל הצדקה לבטל או לשנות את התנאים שנקבעו בעבר, לפיו המשיב יורחק מהר הבית עד לתום ההליכים התלויים ועומדים כנגדו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות