שלח נגד נתניהו: “משרד החוץ – בנק חלקי חילוף לשרים מתוסכלים”

"בממשלה שבה יש שרים לשוויון מגדרי ולעניינים אסטרטגיים שאף אחד לא מבין, תפקיד אחד כנראה מיותר: שר חוץ" • "כנראה שכאשר אין מדיניות חוץ - לא צריך שר חוץ"
נחמן גור
ח' סיון התשע"ה / 26.05.2015 11:48

ח”כ עפר שלח, יו”ר סיעת יש עתיד, אומר כי משרד החוץ, שפעם נשא עימו יוקרה וכבוד, הפך תחת ידיו של בנימין נתניהו ל”בנק לחלקי חילוף לשרים מתוסכלים”, כלשונו.

“לא צריך להסביר כמה חמור מצב יחסי החוץ של ישראל. היחסים עם הידידות הטובות ביותר בשפל, האו״ם קרוב להחלטה על מדינה פלסטינית במועצת הביטחון, מכל החזיתות יש איומי חרם, ולישראל אין כמעט מעמד במאבק אל מול ההסכם המתגבש עם איראן.

“ומול כל אלה, בממשלה שבה יש שרים לשוויון מגדרי ולעניינים אסטרטגיים שאף אחד לא מבין, תפקיד אחד כנראה מיותר: שר חוץ”.

לדבריו, “המשרד, שפעם נשא עימו יוקרה וכבוד, הפך תחת ידיו של בנימין נתניהו לבנק לחלקי חילוף לשרים מתוסכלים, כאשר כל שר שצריך להסביר בתקשורת מדוע זחל לממשלה, למרות כל הצהרותיו הקודמות – מקבל שדרוג מיידי בדמות עוד חלק מסמכויות המשרד החבוט הזה”.

שלח מפרט את החלוקה: “לשכת הקשר נתיב הופקדה בידיו של שר הקליטה זאב אלקין, תחום ההסברה ומאבק בחרם ובדה-לגיטימציה נגד ישראל בידי שר הבטחון פנים האסטרטגי ארדן, סילבן שלום – שר הפנים שלכם – קיבל את המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים, בעוד יובל שטייניץ חולק יחד עם ארדן את המאבק בחזית האיראנית.

“כל זאת, כאשר ציפי חוטובלי מכהנת כסגנית שרה עם ‘סמכויות מלאות’ ושר החוץ בפועל הוא ראש הממשלה”.

שלח קובל: “כל אחד קיבל חלק מהתואר, בפועל אין כלום”.

והוא מסכם: “כנראה שכאשר אין מדיניות חוץ – לא צריך שר חוץ. מספיק למנות מקורב לראש הממשלה למנכ״ל במקום איש המקצוע שהיה שם קודם, ולהפוך משרד חשוב למחסן של כיבודים ריקים מתוכן לשרים שלא מסתפקים בתפקיד ביצועי”.

לאור כך, מודיע שלח, הוא עומד להגיש הצעת חוק שתסדיר ותבהיר את מעמדו של משרד החוץ ותעגן את סמכויותיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות