הפיטורים בכיל • אלפים הפגינו בדימונה; גם בירוחם וערד שבתו

דימונה, ערד וירוחם שבתו היום במחאה על היעדר פתרון למשבר התעסוקה בנגב, מאז הוחלט על פיטורי העובדים במפעלי כי"ל • כ-2000 איש הפגינו בדימונה: התלמידים הצטרפו להפגנת הוריהם
שייע קליין
כ"ח אייר התשע"ה / 17.05.2015 09:10

מאבק עובדי כיל: כ-2,500 מפגינים התאספו הבוקר (ראשון) בכניסה לעיר דימונה במחאה על משבר התעסוקה בנגב והשביתה המתמשכת בכיל.

בין המפגינים ראש העיר, עובדי העירייה, עובדי כיל, יו”ר האופוזיציה ח”כ בוז’י הרצוג וחברי הכנסת עמיר פרץ, מאיר כהן, מיקי זוהר, קרין אלהרר, סתיו שפיר, חיים ילין, איתן כבל, סופה לנדבר ומיקי רוזנטל.

העיר דימונה תושבת היום על פי החלטה שהתקבלה בעירייה המקומית בשבוע שעבר. כל תושבי העיר ישבתו כאקט של סולידריות ותמיכה במאבקם המתמשך של עובדי כי”ל מתושבי העיר.

בערד ובירוחם יתקיימו מחאות ושירותי העירייה יושבתו, אבל מערכת החינוך ומערכות נוספות יפעלו כסדרן.

המחאה מתמקדת בתכנית הפיטורין הצפויה בכי”ל, אבל מתייחסת גם למצב התעסוקה הכולל בדרום, כאשר לצד סגירת מפעלים בשנים האחרונות, מפעלים רבים, בעיקר בתחום הטקסטיל, צמצמו פעילות בעשרות אחוזים ורבים מעובדיהם פוטרו.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, צוטט בעיתון ‘ישראל היום’: “הגיע הזמן שהנהלת כי”ל תבין כי היא זקוקה לעובדים לא פחות מאשר העובדים זקוקים לה. זאת, לטובת כל הצדדים ובעיקר לטובת כלכלת הנגב”.

יו”ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, התריע בשבוע שעבר: “אנחנו הולכים להרעיד את דימונה ואת אזור הדרום”.

עובדי המפעלים מנהלים מאבק מזה כמאה ימים, בעקבות החלטה להעתיק מחלקות שלמות של המפעל בישראל והקמתן מחדש בחו”ל. זאת לבד מצמצום מספר העובדים במחלקות אחרות והגדלת מספר העובדים בחו”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות