עימותים אלימים בהפגנת אתיופים נגד המשטרה בירושלים: 13 נפצעו

אלפי מפגינים מעולי איתיופיה מוחים ברחובות ירושלים נגד האלימות המשטרתית נגדם - שבאה לביטוי בסרטון שתיעד את הכאת החייל האתיופי • המשטרה, בעזרת פרשים וזרנוקי מים, הדפה אותם מבית ראש הממשלה • 13 שוטרים ומפגינים נפצעו
שי וייספיש • צילום: פלאש90
י"ב אייר התשע"ה / 30.04.2015 21:43

אלפים מיוצאי אתיופיה הפגינו הערב (חמישי) במרכז ירושלים, נגד האלימות המשטרתית כלפי יוצאי אתיופיה.

המפגינים ביקשו להגיע אל בית ראש הממשלה ברחוב בלפור – מרחק קצר מכיכר פריז, אולם המשטרה התייצבה שם עם פרשים, רימוני הלם וזרנוקי מים.

במהלך הניסיון להדוף את המוחים התפתחו בין הצדדים עימותים קשים, והתפתחה תגרה שכללה השלכת בקבוקים ואבנים. בסך הכול נפצעו 13 בני אדם מתוכם שלושה שוטרים ו-10 מפגינים שפונו לטיפול.

ההפגנה התקיימה, בין היתר, בעקבות סרטון וידאו שפורסם השבוע, שתיעד כיצד שוטר יס”מ ומתנדב במשטרה, מכים באכזריות חייל ממוצא אתיופי, ללא סיבה. בעקבות פרסום הסרטון הודיע מפכ”ל המשטרה על הדחת השוטר מתפקידו.

בתחילה התרכזו המפגינים מול המטה הארצי וחסמו את הכביש – דרך חיים בר לב, ואת נתיב הרכבת הקלה שעוברת במקום, וזעקו: “לא לאפליה, לא לגזענות. הדמוקרטיה בסכנה, המשטרה אלימה”.

כוחות גדולים של משטרה פינו אותם עם פרשים ובאמצעים לפיזור הפגנות, ומנעו מהמפגינים להיכנס אל מתחם המטה הארצי.

משם המשיכו מאות המפגינים אל עבר בית ראש הממשלה. באזור כיכר פריז, כאמור, התפתחו עימותים קשים. ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיע לזירה בניסיון להרגיע את הרוחות.

יו”ר עמותת מטה המאבק למען שוויון ליהודי אתיופיה, גדי יברקן, אמר: “זה המחיר על הזנחה וגזענות של שנים. הצעירים שלנו מיואשים וזו רק ההתחלה אם המדינה לא תפעל”.

הסרטון שהצית את המהומה:

מהמשטרה נמסר: “על פי דיווחי מד”א עד כה טופלו 13 נפגעים במהלך ההפגנה – מהם 3 שוטרים. מתוכם 7 פונו לבתי החולים – שניים מהם שוטרים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב להרגעת הרוחות בהפגנה. ראש הממשלה נתניהו: “אני מגנה בתוקף את הכאת החייל בן העדה האתיופית והאחראים לכך ייתנו את הדין.

“לצד זה אסור לאף אחד לקחת את החוק לידיים. העולים מאתיופיה ובני משפחותיהם יקרים לנו, ומדינת ישראל עושה מאמצים רבים להקל על שילובם בחברה. נמשיך בכך גם בממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות