יולי אדלשטיין: אני כן אוהב את מנשקי המזוזות ומשתטחי הקברים

מחיאות כפיים סוערות ליוו את נאומו של יושב הראש הכנסת כאשר אמר: אני אוהב את אנשי הרוח והספר, האקדמיה והאמנות. וכן - גם את מנשקי המזוזות ואת המשתטחים על קברי צדיקים"
אליעזר היון
ג' אייר התשע"ה / 22.04.2015 20:51

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל נפתח הערב [רביעי] בשעה 20:00 ובו נשא דברים כמידי שנה, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין.

“אני אוהב את הארץ הזו, אבל יותר מכך אני אוהב את העם הזה. את תושבי מרכז הארץ ואת מיישבי הפריפריה, את אנשי הקיבוצים והמושבים, את המתיישבים ביהודה ובשומרון ואת בני המיעוטים; את אנשי הרוח והספר, האקדמיה והאמנות. וכן – גם את מנשקי המזוזות ואת המשתטחים על קברי צדיקים”, אמר אדלשטיין וזכה למחיאות כפיים סוערות.

עוד אמר יו”ר הכנסת: “לאחרונה התלבטו רבים, האם זה ‘אנחנו או הוא’, או ‘אנחנו או הם’. הקריאה שחייבת לצאת מכאן הערב, היא חד משמעית: זה – אנחנו. כולנו”.

ראש הממשלה נשא ברכה שצולמה קודם לכן והוקרנה על רחבת הר הרצל: “בפתח יום העצמאות אני מבקש קודם כל להצדיע לכם חיילי וחיילות צה”ל, ולכל אנשי כוחות הבטחון. בקיץ האחרון ראינו במבצע צוק איתן את רוח הקרב שלכם, את אחוות הלוחמים שלכם, את אומץ לבכם. אתם הנדבך הראשון בבטחון ישראל ובעצמאות ישראל. ביום עצמאות זה אנחנו מסתכלים על 67 שנות קיום המדינה בגאווה אדירה. ואנחנו מסתכלים קדימה בתקווה ובתפילה”.

אחת ממדליקות המשואות המרתקת ביותר היתה העיתונאית הערבית-ישראלית לוסי אהריש. במהלך דבריה פרצה אהריש בבכי, ובירכה גם בשפה הערבית: “לכבוד מי שאינם איתנו עוד ונפלו קורבן בשל שנאת חינם בידי מי ששכחו כי כולנו נולדנו בצלמו של אל אחד, לכבוד המזרחים והאשכנזים, הדתיים והחילונים, הערבים והיהודים. לכבוד בני המולדת הזאת שמזכירה לנו כי אין לנו ארץ אחרת, לכבודנו הישראלים, לכבוד בני האדם ולתפארת מדינת ישראל”.

 

 

 

אדלשטיין, שרמז בכך לדברי יאיר גרבוז זמן קצר לפני הבחירות, אמר גם: “אנו חייבים להתעלות מעל לחילוקי הדעות ולמחנאות, לחזק את המכנה המשותף, לגנות את הקיצוניות, ההתנשאות, הגזענות ואת האלימות”. אדלשטיין הדליק את המשואה הראשונה, ואחריו הדליקו 14 ישראלים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה לנאום של אדלשטיין
    22/04/2015 22:00
    שולמית
  1. לא רק המשואות הודלקו הערב היטבת להדליק את אש ההסתה השינאה והגזענות בנאומך
    שזה דבר שהמחנה שלך מפליא לעשות וחבל שהוא גם מצליח בעזרת הפחדות גזעניות למיניהן

    • מיליכה   25/04/2015 21:14

      לדעתי אדון יולי הנכבד חמם את האווירה בארץ הוא בכלל לא גדל בארץ אביו היה כומר. לא מבין איך הגיע לכנסת אדון יולי לא נאמר מנשקי מזוזות אלא מנשקי קמעות ויש הבדל לכן אני אומר שאתה פה מחמם אוירה בכדי שתוכל להמשיך בתפקידך לדעתי אינן מתאים יש אחרים ותיקים יותר וצברים שמגיע להם