הרב דוד סתיו לנתניהו: אל תיכנע לסחטנות של המפלגות החרדיות

יו"ר ארגון רבני צהר מזהיר במכתב ששיגר לראש הממשלה: אל תסכים לשינוי חוק פתיחת אזורי רישום לנישואין ולהפלת חוק הגיור • "קורא לך אדוני לעמוד בפרץ של הדרישות האלה"
נחמן גור
א' אייר התשע"ה / 20.04.2015 11:26

יו”ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, פנה אמש (ראשון) במכתב אל ראש הממשלה נתניהו ובקש ממנו שלא להיכנע לסיעות החרדיות, הדורשות במשא ומתן הקואליציוני לבטל את ‘חוק צהר’ ולבצע שינוי בחוק הגיור – בתמורה לכניסתן לממשלה הבאה.

במכתב מדגיש הרב סתיו כי יש עשרות אלפי צעירים וצעירות הנישאים דרך ארגון צהר מדי שנה: “בשנים האחרונות, כחלק מהקושי של הדור הצעיר עם הממסד הרבני, צעירים רבים מתלבטים האם להמשיך את מסורת אלפי השנים ולהיות דור ההמשך לחתונה היהודית, ולמעשה להמשיך את קיומו הנפשי והרוחני של העם היהודי”.

הרב סתיו מציין, כי ממשלת נתניהו הקודמת “הצליחה לעשות מהפכה ענקית בעניין. ביוזמת ארגון רבני צהר חוקק חוק פתיחת אזורי הרישום שיאפשר לזוגות הצעירים להירשם לנישואים בכל מקום בארץ על פי שיקולי הבחירה שלהם את הרב שירשום אותם לנישואין”.

לדבריו, החוק הזה יצר מהפכה אמיתית במוסד הנישואין והחתונות בארץ: “למעלה מ-10000 צעירים חילונים המתקשים לקבל את הממסד הרבני בחרו להירשם לנישואין כדת משה וישראל בארגון רבני צהר מדי שנה ושנה. 5000 משפחות חדשות בוחרות מדי שנה להמשיך את המסורת היהודית במקום לרעות בשדות זרים ושונים”.

הרב סתיו מתייחס במכתבו גם לדרישה נוספת של הסיעות החרדיות: להפיל את חוק הגיור.

“הממשלה הקודמת בראשותך”, כותב הרב סתיו, “קיבלה גם החלטה מהפכנית הנוגעת למאות אלפי אזרחים שעל פי ההלכה אינם נחשבים ליהודים, ושעלו לישראל ממדינות חבר העמים. בזכות ההחלטה ההיסטורית בעניין הגיור נפתח פתח למעוניינים להצטרף לעם היהודי לעשות זאת בדרך ידידותית יותר ופתוחה לרבים יותר מבלי לפגום בהלכה.

“לצערנו, אנו שומעים כי חלק מהפוליטיקאים החרדים מתנים את התמיכה בך בביטול שתי מהפכות חשובות אלה לעם היהודי שאתה וממשלתך הקודמת העברתם.

“אני קורא לך אדוני לעמוד בפרץ של הדרישות האלה למען המשך קיומו של העם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    21/04/2015 18:36
    תמר
  1. הסחטנות החרדית? ואת זה אומר איש עם כיפה סרוגה שמאז הבחירות לא מפסיקים לדרוש ולדרוש ובכל הקדנציה הקודמת של הכנסת דאגו רק לסרוגים. טול קורה מבין עיניך.