ש”ס דרשה סגן יו”ר הכנסת; הליכוד: “ש”ס לא הפנימה את התוצאות”

עימות בין ש"ס לליכוד על תפקיד סגן יו"ר הכנסת: במפלגת השלטון הבהירו לש"ס כי מספר המנדטים שקיבלו בבחירות אינו מאפשר להם לאייש את התפקיד - המיועד ליצחק ווקנין • הפשרה המסתמנת: רוטציה עם יהדות התורה
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשע"ה / 18.04.2015 23:05

מפלגת ש”ס מתעקשת לקבל גם תפקיד סגן יו”ר הכנסת, אף שמספר המנדטים שהסיעה קיבלה בבחירות – שבעה מנדטים – אינו מאפשר לה לאייש את התפקיד. כך מדווח ב’הארץ’.

בש”ס מייעדים את התפקיד לחבר הכנסת יצחק וקנין, הממלא אותו באופן לא רציף מאז תחילת העשור הקודם, ושימש בו באופן עקבי בשתי הכנסות האחרונות.

מקורות בליכוד אמרו ל’הארץ’: “ש”ס, ממש כמו הבית היהודי, עדיין לא הפנימה את תוצאות הבחירות ואת מספר המנדטים הנמוך לו זכתה שלא מאפשר לה לקבל את כל התפקידים שהיא מבקשת”.

צוות המשא ומתן הקואליציוני של ש”ס דרש את התקן מצוות הליכוד בפגישתם האחרונה, ואולם במפלגת השלטון הבהירו כי אין בכוונתם להיעתר לבקשה.

הפשרה המסתמנת: רוטציה בין נציג מטעם ש”ס לנציג מטעם יהדות התורה.

בתוך כך מדווח ‘הארץ’, כי לשר פנים צפוי להתמנות אריה דרעי, יו”ר ש”ס.

דרעי קיבל בשבוע שעבר הצעה מנתניהו לוותר על תיק הפנים ולקבל בתמורה פיצוי בדמות תיק התחבורה, למשל, אך בליכוד מעריכים שדרעי יהיה בסופו של דבר שר הפנים בממשלה הבאה.

דרעי תובע מינוי סגני שרים מטעמו במשרדי האוצר (יצחק כהן) והחינוך (משולם נהרי). יעקב מרגי מש”ס מיועד לתפקיד במשרד הדתות, ככל הנראה כסגן שר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי ילך עם השמאל
    19/04/2015 00:16
    אבי
  1. חכו ותראו