יאיר שרקי: ראיתי התמונות ואין לי ספק – לא מדובר בעוד תאונה

הקדוש שלום יוחאי שרקי הי"ד, שנרצח בפיגוע הדריסה הובא למנוחות • הראשל"צ ורבה של ירושלים: "תהיה שליח ציבור ואל תפסיק לזעוק את הזעקה: עד מתי ירושלים נתונה בידי אכזריים ורשעים?" • האב, הרב אורי שרקי: "זכית להיות מהרוגי מלכות"
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התשע"ה / 16.04.2015 17:27

בהר המנוחות בירושלים נערכת בשעה זו, בהשתתפות אלפים, הלוויתו של יהושע יוחאי שרקי הי”ד, בן ה-25 שנרצח אמש (רביעי) בפיגוע דריסה בירושלים.

אביו של שלום , הרב אורי שרקי, אמר בהלוויה: “לך בני היקר לא קשה, כי נשמתך האצילית עולה ישירות אל מלך השלום. לא רק שזכית להיות מהרוגי מלכות אלא במותך הצלת את חייה של מי שעמדה לידך. היתה לך נשמה עילאית.

“כשמך, כן אתה, כולם סביבך עושים שלום. תמיד – בכל מקום שהופעת, איפה שהיו מתחים הבאת שלום. היית כדוד המלך אדמוני.

“חזרנו לארץ הזאת לא בשביל להירצח. נעשה חילול השם ברציחתך”, אמר הרב שרקי. ”קידוש השם יבוא מעבודתנו הפרטית וגם של הממשלה שתדע לנטוע את ישראל יותר בארצו. אהבת ה’ פעמה בכל תוקף בליבך. אהבת בכל ליבך את התורה. הלימוד שלך היה מוצנע. פרשת את חסותך על כולם”.

האח, מיכאל שרקי, שר את השיר אותו רצה לבצע בחתונה של שלום הי”ד וספד: “גידלנו בבית הרוג מלכות ולא ידענו”.

האח יאיר שרקי ספד: “כל מה שאני אגיד עכשיו יהיה קלישאה, אבל מטורף כמה כל הקלישאות האלו נכונות. הספקתי ללחוש לך בבית החולים: תודה שחיכית לנו. שנתת לנו להגיד לך שלום אחרון. לא נשארת עם כעסים ואני לא חושב שהשארת אף אחד כועס.

“חשבתי היום כמה ילדים עצובים השארת. לא הכרת לנו רשמית את שירה, שאנחנו מתפללים לרפואתה, ‘זה הכי רציני שלי’, אמרת לי. ואני כבר קיוויתי. כמה צחקנו שהאינטרס שלי זה שתפנה לי את החדר, לא ככה חשבתי שתפנה לי את החדר. ראיתי את התמונות ואין לי ספק שלא מדובר בעוד תאונה ושום צו איסור פרסום לא ישנה את זה. נקום נקמת דם עבדיך”.

גם הראשל”צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר ספד לשרקי בהלוויה.

“חודש ניסן הוא חודש של ישועות, אבל לא עלינו הפעם עם אבידות גדולות וכעת – הרוגי מלכות”, אמר. ”כזאת כפרה ביום כיפור קטן, כזו גזירה קשה.

“בחור צדיק, בנם של צדיקים”, הוסיף הרב עמאר, ”מי יכול להכיל את העומק ואת הגודל של הגזירה הזו? אבל שלא נחשוב שאם אנחנו אומרים ‘צדיקים מכפרים’ שזה ירגיע אותנו… זה מסעיר את הנפש אם אנחנו צריכים קורבן כזה.

“תהיה שליח ציבור ואל תפסיק לזעוק את הזעקה של עם ישראל – עד מתי ה’? עד מתי ירושלים נתונה בידי אכזריים ורשעים? תעמוד בתפילה ולא תשקוט”.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: ”ירושלים מתעטפת בצערכם. במערכה המתמשכת אנחנו ממשיכים לספוג אבדות קשות אבל אנחנו עומדים נחושים וחזקים, ממש כפי דרכה וערכיה של משפחת שרקי”.

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ספד גם הוא: ”כאשר מדובר בהספד שנוגע לקהל כולו, כן מספידים בחודש ניסן. היום יום השואה שבא להזכיר לנו מה שרצו הנאצים יימח שמם להשמיד ולהרוג את כל היהודים.

“הנה גם אנחנו צריכים להבין ולהתמודד עם זה. גם בני אהרון מתו בחודש ניסן, עליהם נאמר ‘בקרובי אקדש… וכל בני ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה”, כך גם אנחנו היום”.

מקור: ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות