מסע היסטורי עם האדמו”ר מויז’ניץ: אלף חסידים ב’ציונים’ באוקראינה

אלף חסידים יבקיעו שערי שמים ויעתירו בתפילות בקברי אבות • האדמו"ר יערוך 'טיש' מיוחד בערש החסידות - ויזניצא • כל חסידי ויז''ניץ בעולם יצטרפו למעמד ההשתטחות מיוחד על ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב
אלי שוורץ
כ"ז ניסן התשע"ה / 16.04.2015 12:34

כ-1000 חסידים ייצאו למסע היסטורי, בראשות האדמו”ר מויז’ניץ, לאוקראינה, ערש החסידות, כדי להשתטח ולהעתיר בתפילות על ציוני אבות החסידות – הבעל שם טוב ותלמידיו.

האדמו”ר ימריא לאוקראינה בבוקר יום ראשון כ”א אייר וישוב ארצה ביום חמישי כ”ה אייר. חלק מהציבור שיתלווה אל המסע יקדים לצאת ויגיע אל העיר מעזיבוז’ כבר לקראת שבת.

עם הנחיתה באוקראינה יגיע האדמו”ר למעמד השתטחות על ציונו של הבעל שם טוב, צאצאיו ותלמידיו הטמונים עמו.

גולת הכותרת של הנסיעה ההיסטורית יהיו מעמדי ההשתטחות בציוני האדמו”רים לבית קאסוב ווויזניצא – ובראשם מעמד ההוד ביומא דהילולא של בעל ה’תורת חיים’ בקאסוב, וה’טיש’ שיערוך האדמו”ר בערש החסידות – ויזניצא.

בחסידות ויז’ניץ אומרים: “למעלה משבעים שנה לאחר שאחרון היהודים עזב את העיירה הויז’ניצאית, ישובו הנכדים אל המקום הקדוש ההוא, יחד עם רבם, הצאצא הגדול, ממשיך הדרך שהותוותה שם, שהואצלה שם, בבית היוצר הלוהט של תורה וחסידות, במקום משכנם של מייסדי השושלת.

“שם יעמדו שוב חסידים על גבי פארענטשעס, יביטו שוב בתואר פניו של הוויז’ניצער רבי, בעבודת הקודש, שוב יתלהטו לקל חי בזמירות שירות ותשבחות, שוב יטו אוזן לקול החוצב להבות אש. והקול יעלה, ויתערבב יחד עם קולותיהם של אבות החסידות וציבור החסידים שנעקד על קידוש ה’ בימות המלחמה האיומה.

מעמד מיוחד, עליו מעורר רבות האדמו”ר מויז’ניץ, הוא מעמד ההשתטחות על ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב “שדי בהזכרת שמו לפעול ישועות ורחמים עבור הכלל והפרט”.

ויז\'ניץ

אל מעמד התפילה בברדיטשוב, יתאספו – על פי בקשתו של האדמו”ר – כל תלמידי מוסדות החינוך של חסידי ויז’ניץ ברחבי תבל, כל קהילות הקודש, ובכל המקומות מעוררי הרחמים, שיצטרפו לתפילה אדירה שתבקע שערי שמים, בעד עם ישראל ובעד החשת הגאולה.

מחסידות ויז’ניץ נמסר, כי נשלמות ההכנות האחרונות במשרדי ‘איגוד מוסדות ויזניץ’ לקראת מסע הקודש. “המוני חסידים מארה”ב יגיעו לל”ג בעומר בארץ, ומשם יצטרפו אל פמליית האדמו”ר לאוקראינה. גם ההיערכות הלוגיסטית באוקראינה בשיאה, תוך כדי תיאום מלא עם השלטונות וכוחות הביטחון שיאבטחו את האירועים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות