המחדל והטרגדיה: נפתחת חקירה • “האחריות על כתפיי, מוכן לבדיקה”

המחדל בהלווייתו של פוסק הדור: משטרת ישראל הודיעה כי תחקור את מארגני הלווייה בחשד לרשלנות • ניצב משנה שמעון לביא: "האחריות היא בראש ובראשונה על כתפיי" • דובר המשטרה לענייני חרדים: "השוטרים אינם צריכים להיכנס לבית המדרש ולהיות חלק מהלוויה"
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשע"ה / 05.04.2015 10:34

כמה שעות אחרי שנקבע מותו של מרדכי גרבר ז”ל, תושב העיר אלעד,  27, אשר נמחץ למוות הלילה (ראשון), במהלך ההלוויה ההמונית של פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ”ל בבני ברק, ושלושה אחרים נפצעו קשה, מתחילים להתברר הפרטים אודות הנסיבות שהובילו לאסון.

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) כי תחקור את מארגני הלווייה,  בה השתתפו כמאה אלף בני אדם – בחשד לרשלנות.

המשטרה הודיעה כי כבר היום תגבה עדויות ממארגני ההלוויה, יבדקו אם יקבלו אישורים כנדרש ואם עמדו בכל ההתחייבויות כנדרש.

בהוראת המפכ”ל, חקירת המשטרה הועברה ממרחב דן למפלג ההונאה של מחוז ת”א. במהלך החקירה יחקרו גם בכירים ממרחב דן.

מפקד מרחב דן במשטרה, ניצב משנה שמעון לביא, אמר בראיון לטלי ליפקין שחק כי המשטרה נערכה כראוי.

“האחריות היא בראש ובראשונה על כתפיי ואני מוכן לכל בדיקה”, אמר לביא, “אני ער משעות הערב המוקדמות ואני חושב אם הייתי עושה משהו בצורה אחרת, אך אני חייב לומר שבשלב הזה לפחות לא עלה שום דבר. לקחנו בחשבון את כל האפשרויות, השקענו באבטחת הקהל ושמירה על ביטחונו ככל שאפשר”.

בהודעה שפרסם שבתי גרברציק, דובר המשטרה לענייני דתיים וחרדים, לאור הביקורת הנוקבת שנמתחה נגד המשטרה, מאז נודע דבר מותו של האברך, נאמר: “משטרת ישראל נערכה כראוי ללוויה. כ-300 שוטרים נפרסו בתחומי העיר ובכבישים המובילים אליה. מטבע הדברים השוטרים אינם צריכים להיכנס לבית המדרש ולהיות חלק מהלוויה שהרי מדובר באירוע קהילתי פנימי.

“עשרות אלפי האנשים שהשתתפו שמרו פחות או יותר על סדר כל מהלך הלוויה.

לדבריו, “כאשר הוצאה המיטה מהישיבה החלה ריצה לעברה וכך נוצר הדוחק הרב באזור גרם המדרגות ובעקבות כך ככל הנראה נפגעו מספר בני אדם. אני רוצה לשבח את כלי התקשורת שחזרו עשרות פעמים על המסרים ששלחתי ויצאו בקריאות נרגשות להימנע מדוחק, לרדת מגגות וממרפסות ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות