הנעדר ביים עם חברו את ה’חטיפה’: מעשה קונדס • מובאים למשפט

ניב אסרף, הצעיר בן ה-22 מבאר שבע, שנעלם אחר הצהרים, וחברו דיווח כי עקבותיו נעלמו לאחר שעשה את דרכו לעבר כפר חנון, נמצא חי • המשטרה: "אסרף אותר בוואדי בתוך קריית ארבע, כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה. "ה'נעדר' וחברו ביימו חטיפה. הרקע למעשה ייחקר " • הוא וחברו מובאים הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים
חיים טוויל
י"ד ניסן התשע"ה / 03.04.2015 00:48

ניב אסרף, בן 22 מבאר שבע, שנעדר משעות הצהריים באזור קריית ארבע – אותר הלילה (ליל שישי) בריא ושלם בקרית ארבע.

הוא וחברו מובאים הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

חברו של אסרף, נגד בקבע, אשר דיווח למוקד 100 של המשטרה היעדרותו אתמול אחר הצהריים, הוביל את כוחות הצבא למקום בו נמצא אסרף. לפי הדיווח, הוא מסר לכוחות שהשניים בדו את הסיפור לפיו אסרף נעדר.

במשטרה מתכוונים לפעול נגד השניים במישור הפלילי.

מהמשטרה נמסר: “לאחר פעילות חקירה מאומצת של משטרת ישראל שב”כ וצה”ל אותר ניב אסרף בוואדי בתוך קריית ארבע, כשברשותו קופסאות שימורים ושק שינה.

“ה’נעדר’ וחבריו ביימו חטיפה. הרקע למעשה יחקר וימוצה הדין עד תום.

“משטרת ישראל מחוז ש”י רואה את מעשה הקונדס בחומרה וכי בזבוז משאבים וטרטור כלל מערכות הביטחון על אירוע כוזב הינו אירוע חמור ביותר בדגש במציאות ביטחונית רגישה זו”.

דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, הבהיר זמן קצר קודם לכן, כי לא מדובר באירוע על רקע לאומני. “בקרוב ייסגר האירוע. כנראה דיווח שקרי שהומצא. החבר ייתן בקרוב את מיקום הנעדר ונגיע אליו. נשללה פעילות חבלנית עוינת”, אמר אלמוז.

הוא הוסיף: “הכוחות חוזרים לשגרה והחקירה עוברת למשטרה. מקווים לגמור את מעשה הקונדס הזה”.

אסרף, שוטר מג”ב לשעבר, נסע עם חברו, נגד בקבע, בין קריית ארבע לכפר בית ענון והשניים עצרו בצד הדרך. חברו התקשר למוקד 100 בשעה 16:17 וסיפר כי אסרף יצא כחצי שעה קודם לכן לכיוון הכפרים הסמוכים לבקש עזרה, כשהוא ללא טלפון נייד – ועקבותיו נעלמו.

חברו של הצעיר הועבר לחקירה במחוז ש”י של המשטרה. מהר מאוד התבררו סתירות בגירסאות שמסר ובמשטרה ובמערכת הביטחון הבינו כי מדובר בסיפור מוזר – והחקירה התמקדה במישור הפלילי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפחות
    03/04/2015 01:10
    לפחות
  1. שישלמו את ההוצאות