ריגול: חייל העביר לסוריה מידע על פעילות צה”ל בגבול

במסגרת פרשת הריגול לשלטונות סוריה הוגש כתב אישום נגד חייל בצה"ל, תושב דליית אל-כרמל, המואשם כי העביר מידע מסווג למדינת אויב, על אודות פעילות צה"ל בגבול ישראל-סוריה, באמצעות אזרח דרוזי
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ה / 02.04.2015 15:57

כתב אישום הוגש נגד חייל צה”ל הילאל חלבי, תושב דליית אל-כרמל, בעבירות של העברת מידע סודי ועזרה לאויב בפרשת הריגול החמורה לסוריה, שנחשפה שבוע שעבר.

על-פי כתב האישום, בחודשים האחרונים העביר החייל מידע מסווג, אשר יכול לפגוע בביטחון המדינה, אודות פעילות צה”ל בגבול ישראל-סוריה. החייל העביר את המידע לאזרח צודקי סולימאן אלמקת, בעודו משרת כחלק מכוח האבטחה לפעילות זו.

בתום חקירה מאומצת של שירות הביטחון הכללי, היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת לחקירות מיוחדות (הימל”ם) ומשטרת ישראל, הוגש לבית הדין הצבאי המחוזי במחוז שיפוט מרכז, כתב אישום נגד החייל, ולפני מספר ימים הוגש כתב אישום נגד האזרח, צודקי סולימאן אלמקת, לבית המשפט המחוזי בנצרת.

צודקי אלמקת, ששוחרר באוגוסט 2012 לאחר ריצוי 27 שנות מאסר בעבירות איבה נגד ישראל בשנות ה-80 – מואשם בשורה של עבירות ביטחוניות, ובכללן ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ. על-פי כתב האישום, הוא העביר את המידע שקיבל מהחייל לגורמי ממשל ומודיעין בסוריה.

מהחקירה בשב”כ עולה עוד, כי אלמקת תיעד את פעילות צה”ל בגבול הצפון, אסף מידע אודותיה, גם בסיוע אחרים, והעבירו לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. העברת המידע התבצעה באמצעות העלאת חומרים לרשת האינטרנט, פרסום החומרים בטלוויזיה הסורית ובאמצעות קשר ישיר עם גורמים בסוריה.

על פי הנטען בכתב האישום נגדו, הוא אף ביקר מספר פעמים בבית החולים ‘זיו’ בצפת המטפל בפצועי המורדים, צילם אותם – והעביר את תמונותיהם לאנשי הממשל בדמשק, לצד פרסום תמונותיהם ברשת הפייסבוק והכרזה עליהם כבוגדים.

בעת הגשת כתב האישום ובהתאם לבקשת התביעה, הורה בית הדין הצבאי המחוזי על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו והטיל צו איסור פרסום על פרטיה המסווגים של הפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות