‘לסלק הרבנים מההשבעה’ • הרבצ”ר לשעבר: “רוצים מדינת כל אזרחיה”

הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, תוקף את בקשת קצין חינוך ראשי מראש אכ"א להוציא את רבני היחידות מטקסי ההשבעה לטירונים: "הכל לדעתי במסגרת הרצון הגלוי והכמוס להפריד את הדת מהמדינה"
חיים טוויל
כ"א אדר התשע"ה / 12.03.2015 11:45

הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, תוקף הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק שלו, את הבקשה של קצין חינוך ראשי תא”ל אבנר פז צוק לשנות את מהלך טקסי ההשבעה לטירונים.

אמש נחשף כי קצין חינוך ראשי פנה לראש אכ”א בבקשה לשנות את הפקודה המסדירה את מבנה טקסי ההשבעה לטירונים, כך שמעורבות הרבנים בטקסים תבוטל.

הרב רונצקי סיפר בתגובה בדף הפייסבוק שלו: “עת שמשתי בתפקיד הרב הצבאי הראשי, השתדלתי להגיע לכל טקסי ההשבעה של טירוני החטיבות הלוחמות. מעמד מיוחד ומרגש זה, בו הבחור בן השמונה עשרה, שאך זה עתה סיים את לימודי התיכון מקבל רובה ותנ”ך והופך באחת לחייל בצה”ל, העלה בי תמונות מימים עברו בהם שימשתי כמ”פ, עם חיילי במעמד המשמעותי והמרגש הזה”.

הרב רונצקי: “והנה בא קצין חינוך ראשי ומבקש להדיר את רגלי רב היחידה מהשבעת החיילים. ואני מבקש לומר לו: חדלו הימים בהם הרב הצבאי היה ספק של שירותי דת בלבד.

“מזה עשר שנים, הרב הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הלוחם ומשמש כעזר למפקד בחיזוק רוח הלחימה ביחידה. הרב נמצא עם החיילים באימונים, בתעסוקה המבצעית ובעת הלחימה, וכמובן אף בעת ההשבעה שלהם לצה”ל”.

לדבריו, “הדרישה להוציא את הרבנים הצבאיים היא חלק ממה שטוענים גורמים שמחוץ לצבא, שקיים בצה”ל תהליך של ‘הדתה’ שיש בו סכנה לצה”ל ולחברה בכלל וכו’. והכל לדעתי במסגרת הרצון הגלוי והכמוס להפריד את הדת מהמדינה, ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודי-הוא מי ש-אמא שלו יהודיה,או מי שהתגייר.מי שאמא שלו לא יהודיה,הוא לא יהודי,הוא לא מעם ישראל.
    12/03/2015 12:11
    יהודי-הוא מי ש-אמא שלו יהודיה,או מי שהתגייר.מי שאמא שלו לא יהודיה,הוא לא יהודי,הוא לא מעם ישראל.
  1. יהודי-הוא מי ש-אמא שלו יהודיה,או מי שהתגייר.מי שאמא שלו לא יהודיה,הוא לא יהודי,הוא לא מעם ישראל.