שרי רוט ב’לונדון את קירשנבאום’: מה מופיע ביומן של הרבנית יהודית יוסף

מה יש בקלטת של הרב עובדיה יוסף זצ"ל? מה נכתב במחברת יומן של הרבנית יהודית יוסף? שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים10, בשיחה מרתקת עם מוטי קירשנבאום וברוך קרא בתכנית 'לונדון את קירשנבאום'
חרדים 10
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 13:14

מוטי קירשנבאום: קלטת חדשה מעוררת חששות בש”ס. אלו שצפו בה מעידים שרואים בה את הרב עובדיה על סף מותו כשהוא מאשר לאלי ישי להקים מפלגה נפרדת מש”ס. שרי רוט היא פרשנית פוליטית מאתר חרדים10. מה מונע את פרסום הקלטת הזו עכשיו?.

שרי רוט: “תראה, הייתה קלטת אחת שפורסמה, והיא עשתה ‘לא טוב’ לאלי ישי. זה לא שהוא הוציא אותה, אבל זה עורר המון גלים של ביקורת. הש”סניק הממוצע שרואה את הרב עובדיה עם מכונות הנשמה ברגעיו האחרונים, מצולם ומוקלט…

ברוך קרא: ככה זה?

שרי רוט: “אני לא ראיתי, אבל אומרים שככה זה. וגם מעידים שהוא אומר בהקלטה, תצלמו אותי.

ברוך קרא: ראו את זה עיתונאים?

שרי רוט: “לא עיתונאים, אבל יש עדויות של אנשים שראו את זה. ויש גם עדות של הרב יורם אברג’ל, שקשה להניח שיאמר סתם”.

מוטי קירשנבאום: אז זמן קצר לפני מותו הוא אומר את זה?

שרי רוט:  “כן, הוא אומר לאלי ישי, אתה יכול להקים מפלגה. וזה עבור הש”סניק הממוצע בלבול גדול כי אם אני ש”סניקית, מה אני הולכת עכשיו לעשות? שאלת המיליון דולר היא מה באמת רצה הרב עובדיה, ואם לש”סניק הממוצע אין לזה תשובה – הוא הולך לקלפי מבולבל ויכול להיות שמי שתרויח מזה תהיה ג’, יהדות התורה, שיש לה אמנם בעיות משל עצמה, אבל יכול להיות שהש”סניק הממוצע יגיד: תעזבו אותי, אני לא יודע אריה דרעי או אלי ישי, לא יודע את מי הרב רצה או לא רצה – אשים ג’ וזהו”.

ברוך קרא: כשאתם רואים את זה, יש סיבה שזה לא ייצא? שזה באמת יישאר ולא ייצא עד לבחירות?

שרי רוט: “יש פה מאזן אימה. לא אגיד סטייל איראן-ישראל, כי אחרי הכול לא מדובר בפצצות אטום, אבל מדובר בנשק יום דין. לכל צד יש את הנשקים שלו. ראינו השבוע סימן לנשק יום דין שיש בידי האנשים של אריה דרעי, אני לא אומרת שהם אלו שהוציאו את זה, אבל יכול להיות שזה מישהו בסביבתם. יש יומן, מחברת שהייתה במגירה של הרבנית יהודית יוסף, במגירה בחדר השינה שלה…”

מוטי קירשנבאום: הרבנית שנשואה לבן של הרב עובדיה.

שרי רוט: “כן, לבן הרב משה, מנכ”ל בד”צ בית יוסף, שהייתה האישה המקורבת לרב והחזקה בש”ס. היא הייתה נוהגת בכל שנה לנסוע עם בעלה לחופש בחוץ לארץ, והגיעו בני משפחה, כל פעם מישהו אחר או קבועים… לשמור על הרב. יכול להיות, וכמובן אין הוכחות לזה, שמישהו לקח את היומן מהמגירה. היא תמיד הייתה נותנת לזוג ששמר על הרב את חדר השינה שלה, היא רצתה לתת חדר נוח… אז יכול להיות שמישהו לקח את המחברת מהמגירה שלה, וצילם, ואיכשהו זה התגלגל…”

מוטי קירשנבאום: זה מטורף.

שרי רוט: “מטורף, מטורף… עד אתמול לא ידעתי שיש כזו מחברת, אתמול שמעתי על כל מה שיש בה…לא קראו לי מילה במילה אבל שמעתי את הנושאים, ויש שם נושאים שגם יכולים להזיק מאוד לש”ס. שלפו שני דפים שלא יכולים להזיק לש”ס, רק לתדמית של יהודית ולהפוך אותה לאחת שכאילו סיננה לרב דברים…”

ברוך קרא: בין השאר את ביתו…

יומן, יהודית יוסף

שרי רוט: “בין השאר את ביתו, למרות שאם היו מביאים את כל המחברת, גם את הדפים לפני וגם את הדפים אחרי, היית רואה שהיא כן דיברה עם הרב…. איכשהו, לפני ואחרי. מה היא תגיד לרב? עלתה שם שאלה האם עדינה בר שלום התראיינה או לא התראיינה, הרב אסר עליה להתראיין בנושא המכללה שהקימה. ויהודית עצמה לא ידעה אם היא התראיינה או לא, מה היא תגיד לרב?! היא אמרה לה, בואי, תגידי את לרב מה שאת רוצה…”

מוטי קירשנבאום: “דבר אחד ברור. שבבית הרב הייתה מודעות רצינית מאד לתיעוד…קלטות, מחברות…”

שרי רוט: “אני לא חושבת. כי אם הייתה לה מודעות לתיעוד היא הייתה מתעדת יותר. זו מחברת קטנה, והיא מתעדת תקופה של חצי שנה בלבד! זו התקופה בה אריה דרעי עמד לצאת מהכלא, התקופה הכי רגישה בש”ס, כולל דעת הרבנית מרגלית בנושאים האלו, ויש שם חומרי נפץ רציניים מאוד…”

ברוך קרא: כן, אבל מה שדילגת הוא שיהודית יוסף ובעלה נחשבו למאד מקורבים לאלי ישי…

שרי רוט: “בהתחלה בהתחלה הם היו מקורבים לאריה דרעי. אחרי לכתו לכלא היה שינוי והם עברו לאלי ישי”.

ברוך קרא: בקלטת המפורסמת הם אלו שמדברים עם הרב…

שרי רוט: “כן, הבן משה. אבל לא הבן משה הוא שהוציא את זה”.

ברוך קרא: לא, לא, הם אלו שמדובבים את הרב. עכשיו, היום, אחרי שהתפוצץ הסיפור הזה, איפה הם במלחמה הזו? כי מי שהשמיעו את קולם היו עדינה בר שלום ואחרים…

שרי רוט: “האמת, שהם מאד לא רוצים להתערב. אם הם היו יכולים לנסוע לחוץ לארץ או לעבור לשם דירה הם היו עושים את זה. אבל ילדים, נכדים, בד”צ בית יוסף, זה לא כזה פשוט. מאד קשה להם עם הקטע הזה.

“הם, מבחינה מסוימת, מבקשים מכל הצדדים: אל תערבבו אותנו, אנחנו לא רוצים להיות חלק מזה. ליהודית יש את רשת הגנים שלה, למשה יש את רשת הבד”צ שלו…”

מוטי קירשנבאום: במה היומן פוגע באלי ישי?

שרי רוט: “היומן לא פוגע באלי ישי, להפך, אם יתפרסם במלואו הוא עלול לפגוע באריה דרעי. ואני לא מאמינה שהוא יפורסם כי יהודית בטח שלא תפרסם אותו. אני גם לא אומרת שאריה דרעי הוציא אותו, גם לא המטה שלו, אבל תמיד יש מעגל שלישי ורביעי של מקורבים, והיום מאד קל להוציא דברים בקבוצות וואטס-אפ”.

ברוך קרא: וזה חמור מאד לקחת ממגירה פרטית.

שרי רוט: “לדעתי אולי יש פה אפילו מעשה פלילי. יש על זה גם חרם דרבינו גרשום. אם אתה נמצא אצל בן אדם בחדר וקורא משהו שנמצא סגור, ובטח ובטח מצלם, ובטח ובטח מפרסם, זה מעשה שנחשב חמור מאד, ואני חושבת שגם לפי חוקי המדינה זה כך. אני לא עורכת דין, אבל אני מניחה שיש פה מעשה לא חוקי, בפרט אם הוא הופץ כדי לסחוט מישהו. או כדי למנוע פרסום של משהו”.

מוטי קירשנבאום: אני חושב שהסיפור הזה שעשינו פה הוא מעניין לא פחות מתשדירי בחירות.

ברוך קרא: הרבה יותר מעניין…

שרי רוט: “לחפור בביצה של ש”ס זה הדבר הכי מעניין…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזק
    10/03/2015 06:34
    איציק
  1. צריך להוסיף פרשנית כמוך לכל אחד מהערוצי חדשות. הם פשוט לא יודעים כלום שם ואת מסבירה טוב