הזדמנות להתאחד סביב דבר ה’
“ונשמע פתגם המלך” – בעלי הרמז אמרו: שלש פעמים נאמר במקרא ‘ונשמע’.
האחד – במתן תורה: ‘נעשה ונשמע’; השני – בפרשת תצווה ‘ונשמע קולו בבואו אל הקודש’; והשלישי – במגילת אסתר ‘ונשמע פתגם המלך כי רבה היא’.
מהנאמר ‘כי רבה היא’ אמרו בעלי הרמז, שזהו מה שנפסק להלכה: תלמוד תורה ומקרא מגילה – מגילה עדיף. עבודת בית המקדש ומקרא מגילה – מגילה עדיף.
בביאור הדבר מדוע מגילה קודמת, אמרו כי בזמן אחשוורוש קיבלו עם ישראל את התורה מרצונם, ללא כפייה, בשונה מאשר אירע בזמן מתן תורה. על כן מקרא מגילה קודם, כי שמועה זו של מקרא מגילה, יש בה את תכלית עבודת ה’.
בדורנו רואים אנו את נבואות חז”ל על ריבוי ידיעת ה’ בעולם מתגשמת.
רואים אנו את העם שבשדות הצמא לשמוע את דבר ה’ ממש כבדורם של מרדכי ואסתר.
הבה ניתן את ההזדמנות לעם החפץ להתאחד סביב דבר ה’ ומצוותיו ובזכות זה ניוושע כבימי מרדכי ואסתר.
-
די לכנס את הראש באדמה המזרחי צוחקים אלך זה בדיחה שלם
-
שמים קץ בקלפי