מערכת הביטחון מודה: הניסויים שבוצעו ב’חץ’ כשלו

אחרי חודשים של עמימות בישראל מודים בכישלון הניסוי: מיירט של 'חץ 2' לא פגע במטרה בלב ים • גם ניסוי במערכת 'חץ 3' שבוצע בדצמבר נכשל - בגלל תקלה בטיל המטרה
חיים טוויל
ה' אדר התשע"ה / 24.02.2015 18:13

במערכת הביטחון מודים היום (שלישי) רשמית:  הניסוי שבוצע במערכת ‘חץ 2’ בחודש ספטמבר נכשל. כך דווח בערוץ 10.

לאחר שיגור הטיל פרסם דובר משרד ההגנה של רוסיה הודעה לפיה טיל המטרה שנורה בניסוי לא יורט, ואותר בים התיכון, כ-300 קילומטר מצפון לתל אביב. 

משרד הביטחון שמר אז על עמימות ומסר: “עוד לא יודעים אם היה יירוט, ייתכן שזה היה כמו שרצינו ויכול להיות שלא. כעת מתחקרים את תוצאות הניסוי”.

כעת, כמעט חצי שנה אחרי, מודים במשרד הביטחון בכישלון הניסוי. במשרד אמרו כי המערכת להגנה אווירית הצליחה לזהות את טיל המטרה, לשגר את הטיל המיירט שטס במסלול המתוכנן, אולם בהתפוצצותו לא פגע במטרה.

הניסוי חשף למעשה תקלה שלא הייתה ידועה ב’חץ 2′. 

במקביל, אישרו היום במשרד הביטחון את קיומה של תקלה אחרת בניסוי ‘חץ 3’ בחודש דצמבר. במשרד הסבירו כי התקלה בניסוי הייתה בטיל המטרה עצמו ולא בטיל המיירט.

לפי הפרטים שנמסרו, מלב ים שוגר טיל מטרה, אולם הוא לא התנהלך כמצופה, ולכן החליטו לנטוש את הניסוי ללא שיגור טיל מיירט.

אחרי חודשים של עמימות, במערכת הביטחון מודים היום (שלישי) רשמית בכישלון הניסוי שבוצע במערכת “חץ 2” שבוצע בחודש ספטמבר האחרון. במקביל הודיעו במשרד הביטחון כי גםניסוי שבוצע במערכת “חץ 3” בחודש דצמבר שעבר כשל, אולם לא בשל תקלה במערכת ההגנה האווירית.

בחודש ספטמבר האחרון שוגר מבסיס פלמחים של חיל האוויר טיל של מערכת החץ לעבר טיל מטרה ששוגר מלב ים. במשרד הביטחון הסבירו אז כי הניסוי בחן שיפורי תוכנה וחומרה שמערכת החץ נוכח התפתחויות בטילים האיראנים כמו השיהאב. במקביל גורם במשרד הביטחון מסר ש”עוד לא יודעים אם היה יירוט, ייתכן שזה היה כמו שרצינו ויכול להיות שלא. כעת מתחקרים את תוצאות הניסוי”.

שיגור ה"חץ 2" כפי שתועד על ידי אזרחים בספטמבר האחרון

 שיגור ה”חץ 2″ כפי שתועד על ידי אזרחים בספטמבר האחרון 

הודעה זו הגיע אחרי שדובר משרד ההגנה של רוסיה, איגור קונשנקוב, אמר כי טיל המטרה שנורה בניסוי לא יורט. לדבריו, טיל המטרה אותר בים התיכון, כ-300 קילומטר מצפון לתל אביב. היום, חמישה חודשים וחצי אחרי, הודו במשרד הביטחון בכישלון הניסוי. במשרד אמרו כי בהתאם להודעות קודמות, המערכת להגנה אווירית הצליחה לזהות את טיל המטרה, לשגר את הטיל המיירט שטס במסלול המתוכנן, אולם בהתפוצצותו לא פגע במטרה.

במשרד הביטחון אמרו כי הניסוי חשף תקלה שלא הייתה ידועה להם במערכת ה”חץ 2″. עם זאת, יש לציין כי מדובר במערכת מבצעית שנמצאת בשימוש משנת 2000. לכן, לתקלה שהתגלה אין השלכות על היכולות הקיימות של ישראל בתחום ההגנה האווירית.

במקביל, מאשרים היום במשרד הביטחון את קיומה תקלה אחרת שאירעה בניסוי ה”חץ 3″ בחודש דצמבר. במשרד הסבירו כי התקלה בניסוי הייתה בטיל המטרה עצמו ולא בטיל המיירט. לפי הפרטים שנמסרו, מלב ים שוגר טיל מטרה, אולם הוא לא התנהג כמצופה ולכן החליטו לנטוש את הניסוי ללא שיגור טיל מיירט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות