ראש העיר המושעה של נצרת עילית הורשע בלקיחת שוחד

ראש עיר נוסף בישראל הורשע בפלילים: בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את ראש העיר המושעה של נצרת עילית, שמעון גפסו • גם סגנו עדי ברקו הורשע • אילצו חבר מועצת העיר להתפטר מתפקידו על מנת למנוע את פיטורי גרושתו
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ה / 19.02.2015 09:28

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (חמישי) את ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו – שהושעה מתפקידו בחודש מרס האחרון – בלקיחת שוחד. גם סגנו של גפסו, עדי ברקו, הורשע בלקיחת שוחד.

השופט עודד גרשון פתח את המשפט בהצהרה על הרשעתם של השניים, ולא נימק את החלטתו. השופט, שזהו פסק הדין האחרון בקריירה השיפוטית שלו, קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד.

ההגנה מטעמו של גפסו כפרה במהלך המשפט באישומים, וטענה כי לא ידע ולא היה לו כל חלק בסיכום שכזה בין סגנו ובין חבר המועצה.

על פי כתב האישום, לאחר הבחירות המקומיות בשנת 2008 גפסו וברקו התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר נצרת עילית בהתפטרותו מחברות במועצה. ברקו כיהן אז כיו”ר דירקטוריון החברה הכלכלית של העיר.

בנוסף לפרשייה זו, נגד גפסו תלוי ועומד כתב אישום אחר, בעבירות שוחד והפרת אמונים, בכך שלכאורה במהלך ההתמודדות לראשות העירייה, טרם זכייתו, הבטיח למספר פעילי בחירות שתמורת פעילותם ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה אם ייבחר. תיק זה נמצא בשלב מוקדם, וטרם החלה בו שמיעת הראיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות