לזכרו של אורי אורבך: בתי הכנסת יחלקו סוכריות בשבת לילדים

היוזמה הצוברת תאוצה ברשתות החברתיות נהגתה כמחווה לזכרו של השר אורבך שכתב את ספר הילדים הפופולארי "אולי בשבת יזרקו סוכריות" • היוזמת לחרדים 10: "אורי מיתג את הציונות הדתית כנחשקת"
אליעזר היון
כ"ט שבט התשע"ה / 18.02.2015 14:39

פטירתו של השר אורי אורבך שטלטלה את הציונות הדתית הובילה למיזם מרתק אותו הגו, בנפרד, שנים ממוקירי זכרו: חלוקת סוכריות במאות בתי כנסת ברחבי הארץ כמחווה לספרו הידוע של אורבך ‘אולי בשבת יזרקו סוכריות’.

אחת היוזמות, אפרת מוסקוביץ, אחייניתו של אורבך שביקשה למצא דרך כדי לשמר את זכרו של דודה האהוב, פרסמה בפייסבוק את ההצעה הבאה: “אולי בשבת יזרקו סוכריות? יזרקו. לזכר אורי אורבך, שר, עיתונאי, סופר, אבא, בעל וגם דוד נערץ. רוצים גם לחלק סוכריות בבית הכנסת שלכם עם השיר המוקדש לזכרו של אורי? שלחו לי את כתובת המייל ואשלח לכם קובץ פידיאף להדפסה”. להודעה צורפה תמונת שירו של אורי אורבך “אולי בשבת יזרקו סוכריות”.

אורי אורבך

מוסקוביץ שוחחה עם חרדים10 וסיפרה: “פנתה אלי בחורה, עיתונאית, בפיסבוק עם הרעיון אותו הצעתי לגבאי בית הכנסת שלנו. הגבאי אמר שהוא צריך להתייעץ עם הרב, אך אני בינתיים החלטתי להניע את היוזמה דרך הפייסבוק ונדהמתי מול גל האהבה הגדולה של הציבור לאורי. הופתעתי מהחום הרב שהגיע מהציבור, מדברי הניחומים, מהגעגוע לתחושת השליחות שבו, למסרים ולכתיבה שלו, ולכל מה שהוא מייצג”.

היוזמה צברה תאוצה במהירות ואפרת מספרת כי היא קיבלה עשרות פניות, עד שבעקבות העומס הרב החליטה להעלות את הקובץ להורדה ישירה. “אנחנו מאמינים שאורי מיתג את הציונות הדתית מחדש בצורה שכל אחד רצה להשתייך אליה, בצורה נחשקת, ובעיקר ברגשות היומיומיים של כל אחד ואחת מבני הציונות הדתית” מספרת אפרת. “הוא העריך מאד את הכתיבה ואת המורשת שהיא מנציחה, ואני מאמינה שיותר מהכל המורשת הזו של אורי, בספריו, בדעותיו, ובטוריו, תישאר ותישמר”.

יוזמה דומה מקודמת על ידי אברהם פולק, ‘שגדל’ על ספריו של אורבך. “זה אחד הספרים הראשונים שקיבלתי במתנה. ביומולדת 5. קראתי את הספר הזה עשרות פעמים בתור ילד ואחרי זה כשהייתי מבוגר”, אמר לאתר nrg.

גם אחותו של פולק, המשוררת סיוון הר שפי הצטרפה ליוזמה של אחיה וכתבה בעמוד הפיסבוק שלה: “אולי בשבת נזרוק סוכריות? אחי הצעיר שגדל על ‘אולי בשבת יזרקו סוכריות’ (טוב, לא ממש צעיר), העלה רעיון ששבה את לבי: לזרוק בבתי הכנסת בשבת הקרובה סוכריות לזכרו היקר והחם של (השר) אורי אורבך. אני בעד! מי מצטרף, שישתף”.

אורבך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות