ויליאמסבורג: המשטרה עצרה 11 חרדים בפרשיית שוחד לפקחי בנייה

כ-50 פקחי בנייה, מהנדסים וקבלנים, נעצרו הבוקר על-ידי משטרת ניו-יורק בחשד למתן ולקיחת שוחד • 11 מהעצורים הם תושבי שכונת ויליאמסבורג, המואשמים כי שילמו לפקחי הבניה והמהנדסים שוחד, כדי שידלגו על ביקורות או יסתירו עבירות בניה • בעלי נכסים הוקלטו מודים כיצד בעזרת תשלום לפקחי הבניה נרשם כי הליקויים בבניינים טופלו
אלחנן שטאובר ושמוליק קרסיק
כ"א שבט התשע"ה / 10.02.2015 18:44

כ-50 פקחי בניה, מהנדסים וקבלנים, נעצרו לפנות בוקר (שלישי) על-ידי משטרת ניו-יורק בחשד למתן ולקיחת שוחד. 11 מהעצורים הם חרדים, תושבי שכונת ויליאמסבורג, המואשמים כי שילמו לפקחי הבניה והמהנדסים שוחד, כדי שאלה ידלגו על ביקורות, או יסתירו עבירות בניה שלא טופלו.

העצורים הובלו לתחנת המשטרה, ומשם הוסעו בארבעה ‘וואנים’ משטרתיים להקראת גיליון האישומים נגדם, הכולל עבירות שחיתות רבות ומגוונות, שבוצעו החל משנת 2012.

מקורות במשרד התובע סיפרו לעיתון דיילי ניוז של ניו יורק, כי אחד מפקחי הבניה נעצר לפני כחודש, כאשר בידיו סם מסוג קוקאין ונשק. הפקח נתפס כאשר הוא לבוש במדי העירייה, והסמים התגלו בחיפוש מהיר בתא המטען של הרכב העירוני. בחיפוש בביתו נתגלה הנשק.

על פי אותו מקור, בין העצורים מספר קבלנים – חלקם, כאמור, חרדים תושבי וויליאמסבורג; שמונה פקחי בניה, שני מנהלי מחלקות פיקוח; חמישה פקחי שימור ופיתוח; ועובד שירות לעסקים קטנים.

החקירה נפתחה לפני כשנתיים, אז התקבלה במשרד התובע תלונה על אירוע בודד של קבלת שוחד.

במהלך החקירה שנפתחה, נתגלו פרשיות רבות שאינן קשורות זו לזו, עדות לעד כמה פשה נגע השוחד במחלקת ניהול הבניינים בעיר.

החוקרים מלשכת התובע הכללי של מנהטן הקליטו מספר בעלי נכסים, המודים כי חוקי התכנון והבניה הופרו במהלך שיפוצי בניינים ברובע מנהטן, וכי בעזרת תשלום לפקחי הבניה צוין כי הליקויים טופלו – אף כאשר הם נותרו בעינם.

לדברי המקור במשרד התובע, רוב 100 הבניינים הבעייתיים ממוקמים במנהטן ובברוקלין.

העצורים הובלו לבית המשפט, והאישומים נגדם יוגשו במהלך שעות אחר-הצהריים לפי שעון ניו יורק.

‘מחלקת הבניינים’ (בילדינג’ס אפרטמנט) בעיריית ניו יורק הינה בעלת סמכויות רבות, יותר מאשר המקבילה הישראלית, כאשר כל שיפוץ מגודל מסוים מחויב באישורים.

עצורים וויליאמסבורג

עצורים וויליאמסבורג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות