שיחה מזעזעת למד”א • “יש בן אדם עם סכין… אני מרגישה את כל הגוף שלי דם”

בשיחה מצמררת של אחת מהנפגעות בפיגוע הדקירה באוטובוס קו 40 למוקד מד"א, היא נשמעת מדווחת על מחבל שנשא סכין: "יש בן אדם עם סכין. הרבה אנשים דקורים בסכין..." • בשיחה נוספת למד"א מדווח אזרח: "יש דקירת סכין, ערבי דקר בחורה בראש" • המחבל שהגיע הבוקר מטול כרם אמר בחקירה: "ביצעתי את הפיגוע בגלל צוק איתן"
שי וייספיש
א' שבט התשע"ה / 21.01.2015 13:50

פיגוע דקירה בתל אביב: שלושה בני אדם נפצעו הבוקר (רביעי) באורח קשה לאחר שהמחבל מזה מוחמד מתרוכ, שוהה בלתי חוקי בן 23 מטול כרם, עלה לאוטובוס קו 40 של חברת דן סמוך לגשר מעריב בתל אביב, והחל לדקור את הנוסעים. ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני, חמישה נוספים נפצעו באורח קל, ותשעה אחרים מוגדרים כנפגעי חרדה.

בהקלטה של שיחה טלפונית שביצעה הבוקר אישה מזירת האירוע עם מוקד מד”א, נשמעת האישה מתארת המתרחש בדקות הראשונות לאירוע: “פיגוע באוטובוס….גשר מעריב….יש בן אדם עם סכין. הרבה אנשים דקורים בסכין…. הרגשתי את זה מאחורה….אני מרגישה את כל הגוף שלי דם”, נשמעת האישה.

בשיחה נוספת שהתקבלה במד”א מזירת הפיגוע, ביקש הדובר לשלוח אמבולנס דחוף לרחוב המסגר. “יש דקירת סכין, ערבי דקר בחורה בראש”, סיפר האיש, והוסיף כי היא נמצאת בהכרה ובוכה. “הדוקר ברח ורודפים אחריו משטרה ויורים בו”.

מחקירת האירוע עולה כי בשעה 7:17 עלה המחבל לאוטובוס שהיה בדרכו מבת ים לאוניברסיטת תל אביב.

לאחר נסיעה של כ-700 מטרים, הוא החל לדקור את נהג האוטובוס ואחר כך תשעה נוסעים נוספים.

ב-7:19 הבחינו לוחמי יחידת נחשון שנסעו במכונית מאחורי האוטובוס ברחוב מנחם בגין, כי האוטובוס מתנהל בצורה מוזרה ובנוסעים נמלטים בבהלה.

הם פתחו במרדף אחרי המחבל שנמלט, ותוך כדי בריחה הספיק לדקור אישה נוספת. הלוחמים ירו  בו ברגלו ונטרלו אותו.

בחקירתו הראשונית בשב”כ מסר המחבל כי יצא הבוקר מטול כרם לישראל כשוהה בלתי חוקי, וביצע את הדקירה בסכין שקנה קודם לכן בטול כרם.

עוד סיפר בחקירתו כי ביצע את הפיגוע על רקע מבצע ׳צוק איתן׳, האירועים בהר הבית וצפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים בהם שודרו התבטאויות בשבח הפיגועים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות