הגראי”ל שאל את הגרב”מ אזרחי: “‘מה עם הרשעים עוקרי התורה?”

הגראי"ל שטיינמן בשיחה עם ראש ישיבת 'עטרת ישראל': "היום באמריקה אנשים רוצים שידוך לבנותיהם דווקא 'בן תורה'" • על הרב אברהם רביץ זצ"ל אמר: "נשכחתי כמת מלב..."
א' שבט התשע"ה / 21.01.2015 12:56

ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’ וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגיע אתמול (שלישי) אל הגראי”ל שטיינמן בכדי להעניק לו את ספרו החדש ‘ברכת מרדכי’ על סוגיות ‘קודשים’.

הרב שטיינמן  שמח לקראתו וקיבלו בלבביות. על השיחה בין השניים מספר החברותא של הגראי”ל, הגאון רבי משה יהודה שניידר:

“בתחילה שאלו רבינו: ‘מה עם הרשעים עוקרי התורה, שרוצים לעקור תורה?’ אחר כך אמר: ‘בירושלים הרי הגויים השתוללו, ורצחו את הקדושים’. ונאנח ואמר: “אהה! אגעפרליכע זאך… דבר נורא!’ והביא את הפסוק בתהלים אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח, אם אסק שמים שם אתה, ואציעה שאול הינך, אשכנה באחרית ים, כל זה אמר דוד המלך ברוח הקודש.

“לאחר מכן סיפר לרבינו שהזמינו אותו לבוא לחזק בעיר לייקווד, וביקש ברכה לנסיעה, ובירכו רבינו בברכת צאתכם ובואכם לשלום, אך אמר לו שצריך להיזהר שם מהקור. והאריך עמו רבינו על הזכות העצומה שנפלה בחלקו של מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצוק”ל להעמיד ממלכה של בני תורה הגדולה ביותר באמריקה, מקום שיש לבחורים “שם טוב” והציבור רוצים כולם להשתדך עמהם, ב”ה”.

ואמר הגראי”ל: “אומרים בשם מרן רבי חיים וואלוז’ינר זצוק”ל שעתידה תורה להגיע לאמריקה, ובזמנים ההם היתה אמריקה אשרעקליכע לאנד, ארץ נוראה, באשר אללע פראסטע מענטשין – כל האנשים השפלים היו באים לשם, גנבים רוצחים וכו’. אך היום זכינו לראות איך שהתקיימו דבריו, שיש שם מקום תורה, שלומדים שם טוב, עם ‘געשמאק’, והרבה אברכים שיושבים ולומדים, וכן היום באמריקה אנשים רוצים שידוך לבנותיהם דווקא ‘בן תורה'”.

הגראי”ל גם אמר לראש הישיבה על איזה נושא לדבר שם לחיזוק, ו”בתוך הדברים אמר לו  דבר מעניין, כי המוסר שיעור צריך להיות כל כך ברור, עד שילד בן שלש עשרה יבין את הדברים. ואם לא הבין – סימן שלא הסביר טוב את הדברים”.

אחרי שבירכו, קם הגראי”ל ממקומו ללוותו.

עוד מספר החברותא, כי כאשר העלו בפני הגראי”ל  את זכרו של הח”כ לשעבר, הרב אברהם רביץ זצ”ל, שהיום חל היארצייט שלו, התבטא הרב שטיינמן:  “נשכחתי כמת מלב…”

אחר כך הזכיר כיצד היה מסור ונאמן לגמרי לגדולי הדור בכל דבר ודבר, “שלוחא דרבנן”כפשוטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות