גיבורי היום • “איגפנו מהצדדים, ירינו במחבל ברגליים, וכבלנו אותו”

מפקד צוות ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שיחזר את ההשתלטות על המחבל: "זיהיתי אוטובוס מתנדנד לצדדים. אמרתי ללוחמים שמשהו מתרחש שם, כי אף נהג לא נוסע ככה" • "איגפנו את המחבל מהצדדים, במהלך המרדף הלוחמים ירו באוויר כדי להזהיר אותו"
שי וייספיש
א' שבט התשע"ה / 21.01.2015 10:25

מישר בני בוטרשווילי, מפקד צוות ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר, היה בין אלו שהשתלטו על המחבל. הוא שיחזר את שאירע:

“היינו במשימה שגרתית של ליווי עצורים לבית המשפט. במהלך הליווי זיהיתי אוטובוס מתנדנד לצדדים. אמרתי ללוחמים שמשהו מתרחש שם, כי אף נהג לא נוסע ככה. משהו לא נראה לי תקין. אחרי חצי דקה ראיתי את האוטובוס נעמד ברמזור ירוק. אחרי זה ראיתי אנשים פורצים מהאוטובוס. הוריתי לאנשים שלי להוציא נשקים ולתפוס את המחבל.

“אני ושלושה לוחמים יצאנו מכלי הרכב לרדוף אחרי המחבל, והשאר נשארו לטפל בפצועים. איגפנו את המחבל מהצדדים, במהלך המרדף הלוחמים ירו באוויר כדי להזהיר אותו, בהמשך ירו לו לרגליים.

“נטרלנו אותו וכבלנו אותו עד שהמשטרה הגיעה. הוא לא אמר כלום וגם אם כן לא שמנו לב בגלל האדרנלין. הוא לא ידע לאן הוא בורח.

“ברוך השם שזה נגמר כמו שזה נגמר ולא יותר חמור”.

המחבל שדקר 12 מנוסעי קו 40 הוא חמזה מוחמד חסן מתרוכ, שוהה בלתי חוקי בן 23. מתרוכ הוא במקור ממחנה הפליטים טול כרם, אך כיום מתגורר עם אמו ברמאללה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, בירך על פיגוע הדקירה וכינה אותו “פעולה הירואית ואמיצה. מדובר בתגובה טבעית על הפשעים שנעשים נגד בני העם הפלסטיני”, אמר א-רישק. דובר החמאס פאוזי ברהום כתב “בוקר טוב” לגולשים בעמוד הפייסבוק שלו.

המחבל מתל אביב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות