גנרל בכיר במשמרות המהפכה של איראן חוסל בתקיפת צה”ל אתמול בסוריה

ביום שלאחר חיסול מורנייה מתפרסמת זהותו של אחד ההרוגים בחיסול: גנרל סרדר אללה דאדי בכיר במשמרות המהפכה • גורם איראני בכיר: "ההתנגדות תגיב בכוח על מתקפת הטרור"
אליעזר היון
כ"ח טבת התשע"ה / 19.01.2015 14:51

נחשפה זהותו של האיראני הבכיר שנהרג בתקיפה בסוריה אתמול: סרדר אללה דאדי, גנרל בכיר במשמרות המהפכה. כך מאשרים כלי התקשורת באיראן.

דרגתו של אללה דאדי, מקבילה לתא”ל בצה”ל, והוא שימש כעוזרו של קאסם סולימאני, מפקד תא אל קודס במשמרות המהפכה – הפלג שאחראי על פעילות משמרות המהפכה מחוץ לאיראן.

אללה דאדי הופקד על פעילות הארגון בלבנון ובסוריה, ובשל כך השתתף בסיור שהותקף מהאוויר. יחד איתו נהרגו חיילים איראניים. בכך מגיע מספר המחבלים שחוסלו ל-12.

לפי הדיווחים המתפרסמים בכלי התקשורת האיראניים, הוא היה ממונה על מבצעי מודיעין בסוריה, שכוונו בין היתר נגד קבוצות המורדים השונות. בעבר היה ממונה הגנרל על פלוגות ‘סאורללה’.

גורם בטחוני בכיר באיראן אמר: “ההתנגדות תגיב בכוח, בזמן ובמקום המתאים על התקפת של היישות הטרוריסטית”.

“טרוריסט חסר מעצורים”

ארגון חיזבאללה כזכור, הודיע אתמול, סמוך לשעה 18:40, כי ג’יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, נהרג בתקיפת חיל האוויר של ישראל ברמת הגולן הסורית.

לאחרונה דווח כי בנו של מורנייה מונה לתפקיד מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה.

גורמי מודיעין במערב שעקבו אחר פעילותו של ג’יהאד מורנייה,  מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה, בתקופה האחרונה אומרים שפעל להוציא פיגועים נגד ישראל ברמת הגולן, וכינו אותו: “טרוריסט חסר מעצורים”.

“ג’יהאד מורנייה הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן”, הם אומרים.

על פי אותם גורמים, ג’יהאד מורנייה “כבר תכנן, והיו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ”ט, שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים.

תגובת חיזבאללה

בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם ארגון הטרור צוטטו הבוקר “מקורבים לחיזבאללה” כי הארגון יגיב ב”עוצמה” לחיסולו של ג’יהאד מורנייה, אך הוא “לא ימהר לממש את הנקמה”.

“התגובה היא בלתי נמנעת, אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. לא נפעל מתוך אמוציות. חיסולם של אנשי חיזבאללה בקונייטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה, אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי”, אמרו הגורמים.

במקביל לדריכות הצבאית וההיערכות לבלימת כל פעולה מהצד הלבנוני, קיבלו תושבי הגליל העליון הודעה ולפיה יש להמשיך ולשמור על שגרה ולרכזי הביטחון לא נמסרו הנחיות מיוחדות כלשהן לנוכח האירועים מעבר לגבול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות