לפיד על העקיפה של ביבי: הישראלי הנדחף • בנט: לפיד, תרגיע כבר

יו"ר יש עתיד תקף את התנהלותו של ראש הממשלה בעצרת בפריז: "נדחף בתור, צורת התנהגות לא מנומסת" • לשכת ראש הממשלה: היה אמור לצעוד בשורה הראשונה • בנט תוקף את לפיד: "כן, צריך לעמוד בשורה הראשונה"
יוני גרין
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 18:27

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, תקף היום (שני) בכנס השיווק 2015 בתל אביב את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך צעדת המיליונים בפריז, וטען כי התנהגותו “מראה לעולם את הישראלי הלא מנומס, הישראלי הנדחף וזה חבל”.

כזכור,  אתמול, במהלך צעדת המיליונים בפריז, צעד ראש הממשלה בשורה השנייה של המנהיגים, כאשר לעומת זאת יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צעד בשורה הראשונה.

באותו שלב ביצע נתניהו ‘טריק’ שזכה לתיעוד ולרבבות שיתופים ברשתות החברתיות: הוא לחץ את ידו של נשיא מאלי שצעד בשורה הראשונה, ביצע כניסה והתמקם באלגנטיות בשורה הראשונה, ליד נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

לפיד: “אמש נחשפנו להתנהגות של הישראלי הלא מנומס. ראש ממשלה שנדחף בתור, צורת התנהגות לא מנומסת, בדיוק כמו שנהג נתניהו עם האמריקנים כאשר התחיל לאט לאט לחרב את היחסים שלנו עימם ואני לא רוצה שזה יקרה לנו עם אירופה”.

בלשכת ראש הממשלה טענו כי נתניהו אמור היה מלכתחילה לצעוד בשורה הראשונה. לפי הלשכה, הפרוטוקול של ארמון האליזה הבהיר לשגרירות ישראל שראש הממשלה נתניהו יועד מלכתחילה לצעוד בשורה הראשונה.

דבריו של לפיד זכו לתגובה חריפה מצד השר נפתלי בנט שהשתתף בעצמו בצעדה בפריז. בנט כתב בטוויטר שלו: “לפיד, תרגיע כבר. ראש הממשלה נסע לייצג את מדינת ישראל באירוע המציין, בין השאר, רצח יהודים בשל יהדותם. כן, צריך לעמוד בשורה הראשונה. לא מתאים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות