בדיוק 12 חודש אחרי אסון ההדברה: משפחת גרוס ערכה ברית מילה

בשעות הצהריים התקיים בבית המדרש המרכזי בשכונת גבעת מרדכי טקס ברית המילה לבנם של שמעון ומיכל גרוס • האב הסביר את משמעות השם של התינוק: יהונתן אליעזר
אבי כץ
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 16:30

היום בצהריים (שני), בדיוק ביום השנה לאסון ההדברה בו שיכלו את שתי בנותיהם – אביגיל ויעל גרוס ע”ה – חגגו בני הזוג שמעון ומיכל גרוס את ברית המילה של בנם, בבית הכנסת המרכזי בשכונת גבעת מרדכי בירושלים.

הסנדק היה הגאון רבי עזריאל אוירבעך, רב שכונת בית וגן, ובשמחה השתתפו גם הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר והגאון רבי יצחק אזרחי מראשי הישיבה, שם לומד אבי הבן.

באירוע השתתף גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהתכבד להעביר את הילד מ’הכסא’.

התינוק נקרא בשם יהונתן אליעזר, ובדרשתו בסעודת הברית אמר שמעון גרוס כי תאריך הברית חל בדיוק 12 חודש מיום פטירת הבנות, והסביר את פשר קריאת השם: יהונתן הוא – ה׳ נתן, ואליעזר – אלוקי אבי בעזרי. וברמז: ראשי התיבות אליעזר יהונתן א׳ י׳ כשמות הבנות אביגיל ויעל. ותיהם יעל ואביגיל ע”ה באסון ההדברה.

ברקת אמר: “כל אדם נפעם מתעצומות הנפש של מיכל ושימי גרוס, שדבקו בחיים ובדיוק שנה אחרי האסון הכבד שפקד אותם, זכו להביא לעולם תינוק חדש. מזל טוב ליהונתן אליעזר ולהורים היקרים והרבה אושר ושמחה”.

בשבוע שעבר, לאחר הלידה, אמרה האם מיכל: “הקדוש ברוך הוא הביא לנו הרבה כוחות, וברוך ה’ כשיולדים תינוק בריא ושלם רואים את נפלאות הבריאה בעיניים ולומדים להעריך את המתנה הזו”.

והאב שמעון אמר: “אנו לא שוכחים אותן. חושבים עליהן בכל דקה ובכל יום. הן נמצאות איתנו בבית, זה לא דבר שהוא חולף. התינוק הוא לא פיצוי על מה שקרה, אבל זה נותן כוח להמשיך הלאה, לא לשקוע באותו מקום”.

באסון ההדברה נפצעו קשה מאד שני הבנים רפאל יצחק אייזיק וחיים מיכאל שלמה. לאחר כחודש אישפוז הם שוחררו, באורח נס, מבית החולים שניידר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות