הסערה הגדולה כאן: הפסקות חשמל וקריסות עצים

לאחר תחזית מזג אוויר מעודכנת לפיה כבר ממחר בשעות הבוקר יחל לרדת שלג בירושלים החליטו בעירייה לבטל את הלימודים מחר • הרכבת הקלה נערכת לעבוד גם בשלג ובקווי האוטובוס יהיו שיבושים רבים • רוחות עזות מנשבות ברחבי הארץ במהירות של 45-75 קמ"ש • עצים קרסו במקומות שונים וגרמו להפסקת חשמל • היכן לא יתקיימו לימודים? ומה הטמפרטורות?
נחמן וייס
ט"ו טבת התשע"ה / 06.01.2015 19:00

כוננות שלג: הסערה הגדולה כבר כאן, והיא משתוללת ברחבי הארץ.

בצפון רמת הגולן כבר החל לרדת שלג. ברחבי הארץ מנשבות רוחות עזות במהירות של עד 90 קמ”ש.

בפתח תקווה קרס עץ, וגרם לניתוק של 1,200 בתים מחשמל. בראשון לציון קרסו 34 עצים ו-4 עמודי תאורה, גם במרכז הארץ נגרמו נתוקים בשל קריסת עצים.

לאחר הערכת מצב, בחמ”ל העירוני בירושלים, ולאור תחזית מזג האוויר המעודכנת, לפיה החל ממחר בשעות הבוקר יחל לרדת שלג בעיר, החליטו בעירייה שלא לקיים לימודים כבר ממחר בבוקר בכל בתי הספר, גני הילדים ומעונות היום.

גם בביתר עלית, גוש עציון, מבשרת ציון ועוד ישובים לא יתקיימו מחר לימודים.

במקביל, נערכת העירייה לחסימת הכניסה לירושלים עוד קודם ירידת השלג, ולשמירה על הציריים הראשים פתוחים. במשטרה מבקשים מהנהגים שלא להגיע לכבישי הגישה 1 ו-443.

העירייה תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-200 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג.

כמו כן, העבירה העירייה כ-1,500 שקי מלח אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר. העירייה הכינה מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החירום וההצלה לטיפול באירועי חירום והצלת חיים.

עיריית ירושלים הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה לטובת סיוע לתושבי העיר הנזקקים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקר אתמול במרכז ההיערכות לשלג של עיריית ירושלים ובחן את המוכנות העירונית לקראת הסערה החורפית והשלג הצפויים להגיע לבירה.

ברקת נפגש עם מפעילי מפלסות השלג, עם נהגי מפזרות המלח, ביקר במחסני החירום העירוניים ואמר: “שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה”.

באגף התנועה במשטרה ביקשו מהציבור לקחת בחשבון כי חלק מצירי התנועה ייסגרו לקראת הסופה ולא תתאפשר נסיעה בהם. בין אותם צירים גם דרכי הגישה הראשיות לירושלים, בכבישים 1 ו-443, שצפויים להיסגר לתנועה מחר בצהריים, כמה שעות לפני שהשלג יחל לרדת בעיר.

“הציבור נקרא להקדים את ההגעה או היציאה מהעיר, בהתאם לדיווחים ולהודעות שיופצו”, נמסר מאגף התנועה.

בקווי האוטובוסים של אגד יוחלו שיבושים רבים, קווים רבים לא יפעלו כלל וקווים נוספים יפעלו במתכונת חלקית.

חברת ‘סיטיפס’, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילה, על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת.בסופת שלג אשתקד רכבים ננטשו על המסילה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי עיריית ירושלים תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על המסילה.

‘סיטיפס’ מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס”מ. במידה ושלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש ברגע שניתן יהיה לנוע על המסילות.

וישנם תושבים בירושלים שלא לוקחים סיכונים: לקראת הסופה הצפויה ומחשש שמזג האוויר הסוער יטיל מצור על העיר, בדומה לחורף הקודם, פשטו תושבי העיר על המרכולים כדי להצטייד מראש ולקחו מכל הבא ליד.

עיקר המוצרים שבהם מצטיידים תושבי העיר הם מוצרי יסוד. כמו כן, נרשמה רכישה מוגברת של לחם, עופות, בשר טרי וקפוא, חטיפים, מאפים וקטניות. גם ברשתות המוכרות תנורי חימום ושמיכות נרשמה תנועה ערה.

בבית החולים הדסה עין כרם הצטיידו בכמות גדולה של ציוד רפואי, תרופות, כביסה נקייה, מזון ודלקים להפעלת הגנרטורים. בימי הסופה ישהו בבית החולים נציגי העירייה האחראים על הפעלת מפלסות השלג, במטרה לשמור על צירי הגישה לבית החולים פתוחים ומפולסים.

ברחבי הארץ מנשבים רוחות עזות במהירות של 45-75 קמ”ש, דבר שגרם לקריסת עצים במקומות שונים. עד כה ללא נפגעים בנפש, אך נגרמו נזקים לרכוש.

הערב ובשעות הלילה ירד שלג בצפון רמת הגולן שיתפשט לצפון, ומחר יגיע השלג גם לירושלים.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: בירושלים מ-2 מעלות הלילה עד ארבע מחר, בתל אביב 10-9, בחיפה 7-6, בעמקי הצפון 6-5, בטבריה 10-9, בקצרין 5-4, בצפת 1-0, במודיעין 10-8, באשדוד 12-10, בבאר שבע 10-5.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסר הדיווח מההילולא של הרב מאזוז
    07/01/2015 00:18
    ישי שיחק אותה בגדול
  1. השתתפו בה כששת אלפים אנשים ונשים.
    לקחו בה חלק, הרב בקשי דורון, הרב עמאר, הרב אברג’ל, רבנים דתיים לאומיים. וצבי עמאר כמובן. וכולם, כולל הרב רפאל כהן, ראש מוסדות יתד התשובה בצפת, דיברו בחום לצאת ולעבוד קשה עבור התנועה הקדושה – יחד.