חוטובלי מגישה ערעור על תוצאות הפריימריס בליכוד

הקרב שלא נגמר: לדברי מקורבי ציפי חוטובלי, קלפי בנריה שלא נספרה מעניקה לה יתרון על פני השר לשעבר אבי דיכטר, המוביל כעת ב-55 קולות בלבד • הליכוד: הקלפי נספרה
יוני גרין
י"ד טבת התשע"ה / 05.01.2015 12:22

מקורביה של סגנית השר ציפי חוטובלי טענו היום, כי קלפי קטנה ביישוב נריה שבבנימין, שלא נספרה עד כה, מוסיפה לה 82 קולות, ומעבירה אותה ליתרון על פני השר לשעבר אבי דיכטר. כך מדווח ערוץ 7.

משמעות היתרון הוא שיבוצה של חוטובלי במקום ה-20 ברשימת הליכוד, על חשבונו של השר לשעבר אבי דיכטר שידחק למקום ה-26.

אולם בליכוד טוענים כי תוצאות הפריימריז בקלפי ביישוב נריה שבבנימין נספרו וכי אין שינוי בתוצאות הבחירות.

חוטובלי שכרה את שירותיו של עו”ד גל בוסי, מומחה לענייני מפלגות, אשר יגיש בשמה היום עתירה לבית הדין של המפלגה, בעקבות גילוי הקלפי בנריה והחשדות לאי סדרים בקלפי בבית ג’אן.

גורמים בליכוד מעריכים, כי במידה שאי הוודאות בנוגע להרכב הרשימה תימשך, האירוע החגיגי שתוכנן להערב להצגת הרשימה, יידחה למועד אחר.

אמש (ראשון), עם תום ספירות הקולות המחודשת של תוצאות הפריימריז לליכוד, התברר כי דיכטר ניצח בהפרש של 55 קולות, וזכה במקום שנחשב לריאלי, בעוד חוטובלי תמצא עצמה מחוץ לרשימת הליכוד בכנסת ה-20, אלא אם הליכוד יזכה ב-26 מנדטים.

20,892 מתפקדי הליכוד הצביעו לדיכטר ו-20,837 בחרו בחוטובלי.

כפי הנראה על חלק מהקלפיות שנספרו יוגשו ערעורים בבית הדין של הליכוד, זאת עקב טענות לזיוף של הקלפי בבית ג’אן – שם מוביל דיכטר על חוטובלי בכ-140 קולות. גם אם קלפי זו תיפסל – חוטובלי תזכה במקום ה-20 ברשימה במקומו של דיכטר.

בנוסף התברר, כי ח”כ דני דנון עלה למקום התשיעי, ולעומת זאת ח”כ יריב לוין ירד למקום העשירי.

ההחלטה לספור מחדש כ-30 קלפיות התקבלה על רקע טענות לאי סדרים בבחירות המקדימות. מאז פרסום התוצאות ביום חמישי האחרון טענו מועמדים רבים כי בכמה קלפיות ברחבי הארץ לא היתה התאמה בין הנתונים הרשמיים לבין אלו שנאספו בקלפיות השונות.

מהליכוד נמסר אמש: “אנחנו מבקשים להבהיר שהליך בדיקת הפרוטוקולים נקבע מראש – עוד לפני מועד קיום הפריימריז וכי מדובר בבדיקה נוספת שתכליתה לתקן טעויות הקלדה בלבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טעות בכתבה, יריב לוין לא ירד אלא עלה
    05/01/2015 12:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תחילה היה במקום העשירי בפריימריז שמשמעותו המקום ה12 ברשימה לכנסת, ולאחר תיקון הוא עלה למקום ה9 בפריימריז ולמקום ה10 ברשימה הכוללת.
    מי שירד הוא צחי הנגבי שירד למקום ה10 בפריימריז מהמקום ה8 ומהמושב ה9 למושב ה12