איראן מציגה: מזל”ט מתאבד טעון בחומרי נפץ

מפקד כוחות היבשה האיראניים: "כלי הטייס החדש - 'יאסיר' עשוי לגרום נזק מירבי לאוייב תוך סיכון מינימלי של חיילים איראניים • לראשונה נעשה שימוש במזלטי"ם מתאבדים במלחמת העולם השניה על ידי הצבא הגרמני
אליעזר היון
ה' טבת התשע"ה / 27.12.2014 18:21

האיום החדש של האיראנים: כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית מדווחים כי צבא איראן ערך היום [שבת] ניסוי בנשק חדש: מטוסים “מתאבדים” ללא טייס.

התרגיל נערך במיצרי הורמוז ושם הוצג המזל”ט המתפוצץ שקיבל את השם ‘יאסיר’. מפקד כוחות היבשה האיראניים אחמד פורדסטאן הסביר כי מדובר ב’פצצה ניידת’.

“המזל”ט נועד לשאת חומר נפץ, לנוע לעבר מטרות, ולהתרסק עליהן כך שהנזק ההתקפי היה מרבי, אך סיכון החיילים האיראנים יהיה אפסי”.

גורמים בטחוניים שצוטטו בחדשות 2 מסבירים כי הצגת המזל”ט החדש נערכה במהלך התמרון במיצרי הורמוז ולא בכדי. מדובר במעבר אסטרטגי חשוב ביותר, שדרכו עובר חלק ניכר מהנפט בעולם שמקורו במדינות המפרץ הפרסי. בעבר, איימה אירן שבמקרה של מלחמה היא תסגור את המיצרים.

עם זאת חשוב לציין כי יש לקבל את הדיווחים האיראנים בזהירות שכן איראן התהדרה לא אחת בכלי נשק איכותיים שהתגלו מאוחר יותר כבלתי שמישים במקרה הטוב, וכחיקוי זול ודמיון מופרז במקרה הפחות טוב.

חיקוי ה- V1?

בעבר עשו שימוש ב’מזל”ט מתפוצץ’ הכוחות הנאציים במלחמת העולם השניה שפיתחו את מטוס ה V1 ומטוס ה- V2 שמולאו בחומרי נפץ והוסטו אל עבר ערי בריטניה.

בשנה האחרונה חדרו לישראל מספר כלי טייס בלתי מאויישים שהופלו על ידי כוחות צה”ל. כך למשל יירט חיל האוויר כטב”ם [כלי טייס בלתי מאוייש]  שהגיע מסוריה לשמי ישראל, וכך גם הופלו שני כטבמי”ם ששיגר חמאס.

בשנה שעברה הפילו מטוסים של חיל האוויר מזל”ט, שחדר לישראל דרך הים, אחרי שהמריא מאזור צידון שבלבנון. מטוסי F-16 שהוזנקו למקום ירו אל כלי הטיס והפילו אותו. ביקורת רבה נרשמה אז יחד עם טענות בדבר משך הזמן שלקח גילוי כלי הטייס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות