בג”ץ אישר הרחקת זועבי מהכנסת לחצי שנה: “דברים קשים”

שופטי בג"ץ דחו את עתירת ח"כ חנין זועבי נגד החלטת ועדת האתיקה להרחיקה לחצי שנה מדיוני מליאת הכנסת • זועבי: "בג"צ נכנע ללחצים פוליטיים במקום לייצג את החוק ולהגן על זכות הייצוג השווה של כל האזרחים"
נחמן וייס
י"ח כסלו התשע"ה / 10.12.2014 17:08

הורחקה: בג”ץ דחה את עתירת ח”כ חנין זועבי, נגד הרחקתה מדיוני מליאת הכנסת.

ברוב של 4 שופטים נגד השופט סלים ג’ובראן, קבע בג”ץ, כי אין מקום להתערב בהחלטת ועדת האתיקה שהחליטה להרחיק את זועבי לחצי שנה מדיוני מליאת הכנסת, זאת בעקבות אמירתה, כי חוטפי ורוצחי שלושת הנערים אינם טרוריסטים.

בהחלטתם כתבו השופטים: “אין מקום להתערבות בהחלטת ועדת האתיקה, בנסיבות העניין ונוכח דבריה הקשים של העותרת והעיתוי שבו נאמרו, ולאחר שחלק ניכר מתקופת העונש היה בימות פגרה, לא ראינו מקום להתערב בשיקול הדעת הרחב המסור לוועדת האתיקה”.

השופטים הוסיפו: “בין היתר, הבאנו בחשבון לעניין זה ששלשום התקבל חוק התפזרות הכנסת ה-19. לנוכח חוק זה, המשמעות המעשית של התערבות בעונש היא קטנה ביותר, אם בכלל”.

זועבי הגיבה לפסיקה ואמרה: “נבחרתי לכנסת בזכות ולא בחסד, על בג”צ היה להגן על זכותי להביע דעות פוליטיות שאינן קונצנזוס, כמצופה מהסמכות הגבוהה ביותר של שלטון החוק”.

“לצערי, בג”צ נכנע ללחצים פוליטיים במקום לייצג את החוק ולהגן על זכות הייצוג השווה של כל האזרחים, זאת על אף שוועדת האתיקה חרגה מסמכותה ופעלה בחוסר אתיקה מוחלט ובבריונות פוליטית ופרלמנטרית חסרת תקדים, על מנת להשתיק אותי – ולא רק אותי, אלא את חופש הביטוי וחופש המחאה של האזרחים הפלסטינים למחות על חוסר שוויון, דיכוי, גזענות ואפלייה”.

כזכור, בדיון שהתקיים אמש מתחו השופטים ביקורת חריפה על ח”כ זועבי. השופט חנן מלצר התייחס למאמר של זועבי בו קראה למצור על מדינת ישראל ואמר: “אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר”.

השופטת אסתר חיות הזכירה את ההתבטאות של זועבי על המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון. זועבי אמרה בראיון רדיו כי הם אינם טרוריסטים. “אני לא מצליחה להבין איך אדם שמגדיר את עצמו שהוא נגד אלימות, מצליח להצדיק ולהבין אנשים שחוטפים ילדים בדרך הביתה”, אמרה השופטת. “זה שלט שחור. מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?” שאלה.

אחרי הדיון התפתח במקום מהומה סוערת, עם פעילי ימין שבאו למחות כנגד זועבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות