ערבי ישראלי הצטרף לדאעש, התחרט, חזר לארץ – ונעצר

לפני כחודש נעצר צעיר ערבי ישראלי שיצא מישראל לטורקיה ומשם המשיך לסוריה - והצטרך לארגון הטרור דאעש • לאחר כמה ימים החליט לחזור לישראל ונעצר בנתב"ג • היום הוגש נגדו כתב אישום - הראשון בישראל נגד פעיל דאעש
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 18:23

דאעש בישראל: היום הותר לפרסום כי ערבי ישראלי יצא לסוריה והתגייס לארגון הטרור הרצחני דאעש, חזר לארץ  – ונעצר עם שובו בנתב”ג.

המקרה התרחש לפני כחודש – ב-24.10.14, כאשר בפעילות משותפת של השב”כ יחד עם ימ”ר צפון במשטרה, נעצר בנתב”ג חמזה סאמי סארי מגאמסה, בן 22, תושב יפיע, לאחר שחזר מסוריה.

 מגאמסה הודה בחקירתו בשב”כ כי יצא ב-5.10.14 לטורקיה יחד עם שלושה מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה, במטרה להצטרף לארגון הטרור ‘המדינה האסלאמית’,  מגאמסה ושני חבריו מיפיע – מחמד צאבר כנאנה ומחמד מרואן כילאני – חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאעש, שם התגייסו לשורות הארגון.

הם הועברו למחנה האימונים של דאעש ועברו שיעורים עיוניים, בין השאר בנשק, ואימוני כושר גופני. במחנה פגשו מגאמסה וחבריו את מהראן יוסף חאלדי, תושב נצרת, בן 19, שיצא מספר ימים לפניהם לטורקיה, ומשם המשיך לסוריה והתגייס לדאעש.

לאחר שמגאמסה שהה במחנה כ-10 ימים הוא החליט לחזור למשפחתו, ושב על עקבותיו לטורקיה, משם המשיך בטיסה לישראל.  עם שובו לישראל נעצר בנתב”ג והועבר לחקירה.

היום (ראשון), הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מגאמסה בגין עבירות של מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין.

רק לאחרונה הוכרז ארגון דאעש על ידי ישראל כהתאחדות בלתי מותרת, ולמעשה זהו כתב אישום ראשון בו מיוחסת העבירה של חברות בארגון זה לאזרח ישראלי שיצא לסוריה והצטרף לדאעש.

בשב”כ מציינים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי ג’האד עולמי. אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידאולוגיה ג’האדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל, והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות