הרבנית טברסקי לברקת: “בעלי נרצח בקדושה ובטהרה”

ניר ברקת הגיע לביקור תנחומים בבתי משפחות הנרצחים בטבח בהר נוף • הרבנית באשי טברסקי, אלמנתו של הגאון רבי משה הי"ד, אמרה: "בעלי נפטר בקדושה ובטהרה אחרי שטבל במקווה, עם טלית ותפילין, אחרי קריאת שמע ובאמצע העמידה" • ומה היא ענתה על השאלה: איך זה קרה בתוך בית מדרש? • ראש העיר: "ירושלים באבל קשה ומייסר"
נחמן גור
א' כסלו התשע"ה / 22.11.2014 23:36

הטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף בירושלים: ראש העיר ניר ברקת הגיע הערב (מוצאי שבת), אל בתיהם של ארבעת הקדושים הי”ד, תושבי רחוב שמעון אגסי שנרצחו בטבח, כדי לנחם את בני המשפחות.

הרבנית באשי טברסקי, אלמנתו של הגאון רבי משה טברסקי הי”ד, ראש כולל ‘תורת משה’, אמרה לניר ברקת באנגלית: “…איך זה קרה? בתוך בית מדרש, באמצע לימוד?

“ובעלי אמר (על שאלה כזו ששאלו אותו, ככל הנראה על הטבח ב’מרכז הרב’ – נ.ג): ‘אין לנו קושיות. לנו אין שאלות’. אם יש לנו שאלות, אלו שאלות של 2000 שנה. אין לנו שאלות. אנחנו יודעים רק דבר אחד: בעלי נרצח בקדושה ובטהרה.

“הוא הלך למקווה באותו בוקר. הוא לא היה רגיל ללכת למקווה לפני התפילה, אבל באותו בוקר הוא הלך. עם טלית, עם תפילין, אחרי קריאת שמע, ותוך כדי ‘שמונה עשרה’. הוא הלך בקדושה ובטהרה.

“היו כמה אנשים בבית הכנסת. היה איש שהגיע למנין הבא והוא היה למעלה. בעלי היה למטה והיא שהגיע למניין הבא שמע רעשים. הוא ירד למטה לראות מה זה רק בשביל לפגוש את המחבל עם אקדח, פנים מול פנים…”

ברקת אמר במהלך ביקורו לבני המשפחות של הקדושים הגאון רבי משה טברסקי, הרב זאב קלמן לווין, הרב אברהם שמואל גולדברג, והרב אריה קופינסקי הי”ד: “ירושלים באבל קשה ומייסר. הר נוף לא תהיה יותר לעולם אותה שכונה שקטה ורגועה כמו לפני הפיגוע”.

ברקת הוסיף: “בכוחות משותפים ובעזרת השם, נשמור על עצמנו ונקווה לבשורות טובות והחזרת השקט לעיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות