האדמו”ר הרמ”ד הכריע: מציית – מהיום החצר “באבוב 45”

האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב כינס אמש את אלפי חסידיו לכינוס היסטורי סגור בניו יורק והצהיר: מקבל את פסק הדין של הבוררים - מהיום יהיה שמה של החסידות "באבוב 45"
כ"ו חשון התשע"ה / 19.11.2014 09:55

לאחר 9 שנות עימות מר:  אמש (שלישי) התכנסו חסידי האדמו”ר הרמ”ד מבאבוב לאסיפה מיוחדת, שנערכה באולם הכינוסים הגדול של מלון ‘מאריוט’ בניו יורק, כדי לשמוע את הכרעתו – האם החסידות מקבלת את פסק הדין של הבוררים שדנו ביריבות בינם לבין הפלג היריב, בראשו עומד האדמו”ר מבאבוב רבי בן ציון הלברשטם, – על הנכסים ועל השליטה בשם החסידות.

לקראת הכינוס, שנערך עם תום 90 הימים שהקציבו חברי בית הדין לחסידות כדי לקבל את פסק הדין ולשנות את השם, שרר מתח רב בחצר.

בחודשים האחרונים, מאז התפרסם פסק הבוררות, ניסו בחצר לשנות את פסק הדין באמצעות גיוס רבנים וגדולי ישראל, שיורו שלא לקיים את הפסק – אולם ללא הצלחה.

במוקד הכינוס, שהכניסה אליו התבצעה באמצעות כרטיסים שהוענקו לאנשי החסידות בלבד –  עמד נאומו של האדמו”ר, שהצהיר כי הוא מקבל את פסק הדין וכי ומהיום שם החצר החסידית בראשה הוא עומד יהיה ‘באבוב 45’ –  ככתובת הרחוב בו ממוקם מרכז החסידות בשכונת בורו פארק.

האדמו”ר הצהיר כי הוא מבצע את הצעד למען השלום, מתוך תקווה שאכן עתה, בעקבות ההחלטה ישרור שלום בין החצרות.

האדמו”ר הרחיב בדבריו, שנמשכו שעה ארוכה, מדוע אינו פונה לערכאות, למרות שדיינים אישרו לו כי הוא יכול לבצע מהלך שכזה, וזאת מחשש לחילול ה’.

לאחר נאומו של האדמו”ר נשא דברים הנגיד הרב שלמה פרישוואסר, שהגיע במיוחד מלונדון כדי להשתתף באסיפה ההיסטורית. לחרדים10 נודע, כי לפרישוואסר, הנחשב לאחד מעמודי התווך של החצר, יש חלק גדול בהחלטה שהתקבלה. 

 הסכסוך בין שני הפלגים של חצר באבוב, שהתנהל בפני הבוררים, החל לאחר פטירת האדמו”ר רבי נפתלי צבי מבאבוב, כאשר חלק מהחסידים קיבל על עצמו את מנהיגותו של האדמו”ר רבי בן ציון הלברשטאם (בן האדמו”ר רבי שלמה, ואחיו הצעיר של רבי נפתלי צבי), בעוד חלק אחר קיבל על עצמו את הנהגת האדמו”ר רבי מרדכי דוד אונגר, חתנו של האדמו”ר רבי נפתלי צבי מבאבוב.

פסק הדין, שנחתם על ידי ארבעה בוררים מתוך חמישה, פסק לטובת האדמו”ר רבי בן ציון הלברשטאם. לפי הפסק  רק לו הזכות להיקרא באבוב, ואילו החתן – האדמו”ר רבי מרדכי דוד – יכול להשתמש בשם ‘באבוב’, אבל אך ורק עם תוספת של שם עיר אחרת לפני השם באבוב או עם מספר רחוב אחרי השם ‘באבוב’, לדוגמא: ‘באבוב 45’.

באבוב

בשלושת החדשים האחרונים עמלו בשני הפלגים על תעמולת הסברה. הופקו פשקווילים, מכתבים וגליונות, כשכל צד טוען לצדקת דרכו.

לאחרונה הדפיסו בחסידות האדמו”ר הרמ”ד מבאבוב ספר עב כרס בן 400 עמודים, המגוללים את כל הטענות של צד פלג האדמו”ר רבי בן ציון מבאבוב ועונים עליהם (את הספר אפשר להוריד בלינק הזהhttps://drive.google.com/folderview?id=0B8ECvRjRy_68SkRmNTItbENvdnM&usp=sharing#grid)

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הפשט?
    19/11/2014 12:14
    יהודה
  1. מה פירוש דיינים הורו לו שהוא רשאי לפנות לערכאות? מי הם אותם דיינים עלומי שם? יש פסק דין של בוררות שהוא חתם עליה. לא בכדי הוא הסכים לקבלו.

    • צודק   19/11/2014 19:46

      לכבוד המערכת
      יש להאדמו”ר הרמ”ד מבאבוב היתרים מפורשים לעכל וללכת לערכאות.
      בדרשה שלו שומעים בפירוש שיש לו היתר מהרה”ג ר’ מנדל שפרן ועוד גדולים. אבל הוא מפני דרכי שלום הוא מקבל עליו השם “היכר” 45 בתנאי שהצד השני יפסיק עם מחלקותיהם ויעשה שלום לגמרי.